۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
جریمه ۱۷ میلیارد ریالی برای متخلفان صنفی استان سمنان
معاون سازمان صمت سمنان خبر داد:

جریمه ۱۷ میلیارد ریالی برای متخلفان صنفی استان سمنان

سمنان – معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون واحدهای صنفی متخلف محکوم‌ استان به پرداخت ۱۷ میلیارد ریال جریمه نقدی شدند.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی یحیایی ظهر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سازمان صمت سمنان ضمن بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۲۰ فقره پرونده تخلف برای واحدهای صنفی استان تشکیل و به اداره کل تعزیرات ارسال‌شده است، اظهار داشت: با بررسی و رسیدگی حکم برای ۳۶۶ پرونده، متخلفان محکوم‌به پرداخت ۱۷ میلیارد و ۵۳۹ میلیون ریال جریمه نقدی شدند.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی مجموع پرونده‌های تشکیل‌شده ۱۵۱ میلیارد و ۸۱ میلیون و ۲۸۲ هزار ریال است، افزود: ۵۴۸ پرونده مربوط به بخش کالا و خدمات، ۱۰۰ پرونده در حوزه بهداشت و درمان و ۷۲ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز تشکیل‌شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با تأکید بر لزوم مقابله با متخلفان بیان کرد: گران‌فروشی، کم‌فروشی، عرضه کالای قاچاق و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهم‌ترین تخلفاتی است که در این مدت ثبت‌شده است.

یحیایی بابیان اینکه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مهم‌ترین سیاست این نهاد است، اضافه کرد: عموم مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره ۱۲۴ سامانه تلفن گویای این سازمان تماس بگیرند و مراتب را به این نهاد گزارش دهند.

کد خبر: ۱۹٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha