۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
بن بستی برای بازآفرینی شهری نیست| تهیه ۴ بسته تشویقی
معاون وزیر راه و شهرسازی:

بن بستی برای بازآفرینی شهری نیست| تهیه ۴ بسته تشویقی

ساری- آئینی، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تهیه بسته تشویقی دولت برای بهسازی بافت‌های فرسوده گفت: با این بسته هیچ بن‌بستی برای نوسازی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده وجود ندارد.

محمد آئینی در حاشیه بازدید از بافت فرسوده شهری مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به بسته تشویقی دولت برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری گفت: با اجرای این مصوبه و بسته هیچ محدودیتی برای نوسازی بافت‌ها وجود ندارد.

وی در رابطه با تجمیع بلوکی در این بافت ها و مشوق های آن در این مصوبه گفت: در این مورد دو طبقه تراکم تشویقی داده خواهد شد و امکان کاربری غیرمسکونی در همکف خواهند داشت و جزئیات بیشتر طرح نیز به استاندار ابلاغ شده و به شهرداران نیز رسیده است و لازمه این امر آن است که شهرداران این موضوع را برای مردم تشریح کنند تا مردم از ظرفیت این مصوبه تحول آفرین استفاده کنند.

آئینی با اشاره به گام دوم این طرح در زمینه تسهیلات بانکی دیده شده در این مصوبه گفت: در مجموع بافت های فرسوده و محلات هدف بازآفرینی امکان استفاده از تمامی تسهیلات و حمایت هایی که برای نهضت ملی دیده شده است بدون رعایت شرایط چهارگانه (سرپرست خانوار بودن، سابقه سکونت و مالکیت داشتن، ..) وجود دارد و علاوه بر آن، خط اعتباری برای بافت¬ها در سه سطح ۴۵۰ میلیون تومان در تهران، ۴۰۰ میلیون در کلان شهرها و مابقی شهرها ۳۵۰ میلیون تومان برای هر واحد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه از این میزان تسهیلات، حدود ۱۵۰ میلیون تومان آن سود صفر درصد است، تصریح کرد: در تمامی شهرهای استان مازندران سود آن حدود ۱۰.۵ درصد است.

وی در رابطه با تکلیفی که قانون گذار به عهده شهرداری های گذاشته است، گفت: شهرداری ها موظف هستند که در عوارض پروانه و تراکم ساخت حداقل ۵۰درصد و تا صددرصد تخفیف دهند و این حق مردم است و شهرداری ها تخفیف اعمال شده را از دولت طلبکار خواهند شد.

آیینی از تدارک بسته چهارم وزارت راه و شهرسازی در این زمینه خبر داد و افزود: اینکه بتواند اراضی این را فراهم کند البته در استان مازندران به دلیل محدودیت زمین این امر سخت است اما کسانی که در بافت بخواهند جابجا شوند بتوانند ملک خود را با این اراضی تهاتر کنند.

کد خبر: ۱۹۱٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha