۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
ضرورت فعال سازی واحدهای راکد با ارائه مشوق های بانکی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران عنوان کرد

ضرورت فعال سازی واحدهای راکد با ارائه مشوق های بانکی

عسگری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با ضرورت فعال سازی ۹۳۵ واحد راکد در استان تهران با ارائه مشوق های بانکی از پیگییری وضعیت تسهیلات مربوط به کرونا در استان تهران خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری تهران، حشمت اله عسگری در جلسه شورای عالی بانک ها با اشاره به اولویت های استان تهران اظهار داشت: پرداخت تسهیلات رونق تولید اهمیت زیادی دارد، چراکه ضمن فعال کردن چرخه اقتصادی کشور، زمینه حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید را فراهم می کند.
 
وی به ضرورت توجه به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اشاره کرد و ادامه داد: بانک‌ها باید مصوبات ستاد تسهیل را به رسمیت بشناسند و پرداختی‌ها به این سمت هدایت شود که در این صورت قطعا بسیاری از مشکلات واحدهای اقتصادی و تولیدی استان تهران مرتفع می شود.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران بیان کرد: تعیین تکلیف اموال تملیکی از سوی بانک ها اولویت بعدی استان است، در این زمینه ۳۵۸ طرح تملیکی در بانک های استان تهران داریم، هر چند موضوع وثایق به برگشت منابع بانک برمی گردد اما محل اجرای طرح ها نیز حائز اهمیت است.
 
عسگری سپس عنوان کرد: از دیگر اولویت های استان فعال سازی طرح های راکد می باشد که در مجموع ۹۲۵ واحد کاملا راکد در استان تهران داریم که ضمن احصاء مشکلات آنها، ارائه مشوق از سوی نظام بانکی به فعال سازی این واحدها کمک می کند.
 
وی به ضرورت توجه به تسهیلات تبصره ۱۸ اشاره کرد و گفت: طبق مکاتبه با وزیر صنعت یارانه ۳۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در بخش صنعت به بانک ها پرداخت شده، در مورد بخش کشاورزی ابلاغیه نداشتیم و بخش گردشگری نیز به صورت متمرکز از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری پیگری می شود، از اینرو بانک ها به پذیرش تسهیلات تبصره ۱۸ سرعت بخشند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران همچنین عنوان کرد: تسهیلات مربوط به اشتغال روستاییان نیز از دیگر اولویت های استان تهران محسوب می شود، به علاوه تسهیلات مربوط به کرونا نیز ابلاغ شده اما بازخوردی از سوی بانک ها نداشتیم.
 
عسگری سپس خاطرنشان کرد: هر چند امسال به سبب شیوع کرونا شرایط دشوار اقتصادی را داریم، با این حال میل به سرمایه گذاری در استان تهران فعال است که باید با همراهی بانک ها و دستگاه ها تلاش کنیم تا این تمایل تقویت شود.

کد خبر: ۱۹٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha