۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
چرا مایکروویو گرم نمی شود؟

چرا مایکروویو گرم نمی شود؟

حتی گران ترین و مطمئن ترین لوازم های خانگی نیز گاهی اوقات از کار افتاده و با مشکلاتی روبرو می شوند، در این بین مایکروفر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش بازار، حتی گران ترین و مطمئن ترین لوازم های خانگی نیز گاهی اوقات از کار افتاده و با مشکلاتی روبرو می شوند ، در این بین مایکروفر نیز از این قاعده مستثنی نیست . به عنوان مثال ، گاهی اوقات ممکن است با وجود مرتب بودن همه چیز از نظر ظاهری مانند تمیز بودن مایکروویو ، چرخش سینی گردان ، روشن شدن دستگاه و غیره مایکروفر غذا را گرم نکند.
در این گونه موارد ابتدا باید مشخص شود مشکل از چیست و در این مورد چه باید کرد؟

مایکروویو چگونه کار می کند؟

‏ مگنترون قطعه ای در این دستگاه ها است که باعث ایجاد میدان الکتریکی می شود که روی مولکول های مایع مواد غذایی موجود در دستگاه اثر می گذارد و باعث حرکت این مولکول ها می شود. هنگامی که مولکول های مایع در مواد غذایی شروع به حرکت می کنند به یکدیگر برخورد نموده و باعث ایجاد گرما می شوند که این گرما باعث گرم شدن یا پخت مواد غذایی می گردد.

علت گرم نکردن مایکروویو چیست؟

اگر مایکروفر شما نمی توانند مواد غذایی را به خوبی گرم کند یا این مواد اصلاً گرم نمی شوند اما در همان زمان دستگاه سر و صدای عجیبی داشته یا جیر جیر می کند و سینی چرخان در حال چرخش است و یا مدت زمان زیادی طول می کشد تا مواد غذایی گرم شوند نشان دهنده خرابی مایکروویو بوده و باید از یک تعمیرکار ماهر و متخصص برای تعمیر دستگاه خود کمک بگیرید . برای ایجاد این مشکل از دلایل ساده شروع نموده تا به دلایل پیچیده تر برسیم.
- یکی از علت های ضعیف گرم کردن مواد غذایی توسط مایکروویو این است که کاربر با عجله یا به دلیل فراموشی حالت نمایشگر را از یخ زدایی به پخت و پز تغییر نداده است، در نتیجه مایکروویو به کندی گرم می شود.

- برای عملکرد عادی مایکروویو، ولتاژ ۲۲۰ ولت مورد نیاز است. در صورتی که حتی ۱۰ تا ۲۰ ولت نیز کاهش یابد باعث می شود مایکروویو ضعیف گرم شود . سعی کنید از یک تثبیت کننده ولتاژ یا محافظ برای دستگاه خود استفاده کنید.

- گاهی اوقات کاربران چندین وسیله برقی را در شبکه با استفاده از سه راهی و سیم های داخلی به طور همزمان روشن می کنند ، در نتیجه سوکت بار را تحمل نمی کند و تجهیزات ضعیف گرم شده یا روشن نمی شوند . بنابراین باید برای هر دستگاه از پریز برق جداگانه استفاده کنید.

- اگر حرارت مایکروویو کم شده و دستگاه گرم نمی کند علت ممکن است شل شدن درب محفظه باشد لازم است که قفل آن را دوباره تنظیم کنید.
اگر موارد ذکر شده کمکی به برطرف کردن مشکل نکرد باید عمیق‌تر به مسئله نگاه کرده و سعی کنید علت خرابی را پیدا کنید.
به عنوان مثال، در صورت بروز نقص های جدی تر مشکل در قسمت الکتریکی دستگاه ایجاد می شود که چنین خرابی هایی شامل نقص های زیر است:

خرابی مگنترون 
در این حالت سینی گردان دستگاه چرخیده و دستگاه صدا می دهد اما گرما ایجاد نمی کند.
خرابی مگنترون در ماکروویو دلیل اصلی گرم نکردن این دستگاه است . دلیل خرابی این قطعه فرسودگی صفحه میکا مربوط به استفاده از ظروف فلزی در داخل دستگاه است که منجر به تشکیل جرقه و انفجار انرژی می شود و به دستگاه آسیب می رساند.
به طور کلی خرابی یکی از اجزای زیر باعث می شود که مایکروویو گرم نشود:

میکروسوئیچ
میکروسوئیچ از روشن شدن مایکروویو هنگام باز بودن درب دستگاه جلوگیری می کند. اولین علامت خرابی آن نیز این است که دستگاه روشن می شود، کار می کند ، سینی گردان می چرخد و چراغ دستگاه روشن است اما مواد غذایی سرد می مانند.

خازن ولتاژ بالا
اگر ترانسفورماتور ولتاژ بالا خراب شود مایکروویو صدا می دهد و می لرزد و بوی تند سوختگی به مشام می رسد . در این صورت باید عملکرد این قطعه با اهم متر بررسی شود.

ولتاژ بالا بودن دیود
یک دیود ولتاژ بالا این امکان را حاصل می‌کند تا جریان در یک جهت جریان یافته و آن را در جهت مخالف مسدود می کند ، به همنین دلیل اگر دیود شکسته شود مایکروویو توان گرم شدن نداشته و شروع به وزوز می کند.

تعمیر مایکروویو و مایکروفر کاری تخصصی بوده و نیازمند دانش و تجربه است .چنانچه دستگاه عملکرد صحیح نداره و دچار مشکل شده است می توانید از تعمیرکار مجاز برای بررسی و تعمیر آن کمک بخواهید .
در کرج ، تابان سرویس مرکز تعمیر مایکروفر در کرج است . تابان سرویس انواع مایکروفر و مایکروویو را در محل تعمیر می کنید. 
تعمیر مایکروفر ال جی در کرج ، تعمیر مایکروفر سامسونگ در کرج و... توسط تابان سرویس با کمترین هزینه انجام می شود . 

تابان سرویس : ۰۹۱۲۱۶۷۵۱۲۰
www.tabanservice.com

کد خبر: ۱۹۰٬۹۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha