۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
همکاری دولت و مجلس برای اصلاح ساختار بودجه| اصلاح شرکت های دولتی و صندوق های بازنشستگی؛ گام نخست
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به بازار خبر داد

همکاری دولت و مجلس برای اصلاح ساختار بودجه| اصلاح شرکت های دولتی و صندوق های بازنشستگی؛ گام نخست

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تمام تلاش خودمان را در مجلس می کنیم تا اصلاح ساختار بودجه سالیانه عملیاتی شود.

بازار؛ گروه ایران: فرآیند اصلاح ساختار بودجه سالیانه به یکی از مطالبات جدی در کشور تبدیل شده و در چند سال مجلس شورای اسلامی اهتمام زیادی برای اصلاح آن دارد.‌

به طوری که در طول دو الی سه سال گذشته مجلس بخش های از اصلاح ساختار بودجه را مد نظر قرار داده و مصوباتی در این بخش داشته است.

اما در حالی اصلاح ساختار بودجه مد نظر قرار گرفته که برخی از نمایندگان معتقدند: نمی توان ساختار بودجه را یکدفعه اصلاح کرد و این فرایند باید گام به گام صورت پذیرد.

با این حال برخی دیگر از نمایندگان هم معتقدند اصلاحات صورت گرفته به خوبی اجرایی نمی شود و باید اجرا مواد مصوب شده در مجلس مدنظر قرار گیرد.

محمدرضا پور ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به ادامه روند اصلاح ساختار بودجه سالیانه در مجلس گفت: تمام تلاش خودمان را در مجلس می کنیم تا اصلاح ساختار بودجه سالیانه عملیاتی شود.

وی تاکید کرد: در زمینه اصلاح ساختار بودجه سالیانه با دولت هماهنگی های صورت گرفته است و قرار است طرح و لایحه دولت با هم ادغام شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سه الی چهار محور در زمینه اصلاح ساختار بودجه سالیانه مد نظر ماست.

پور ابراهیمی تصریح کرد: مولد سازی دارایی ها، ساماندهی نظام مالیاتی کشور ، ساماندهی شرکت های دولتی ،ساماندهی صندوق های بازنشستگی، در رابطه با اصلاح ساختار بودجه مد نظر قرار خواهد گرفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کارهای کارشناسی اصلاح ساختار بودجه قبل از زمان بررسی بودجه خواهد بود و احکام آن در درون بودجه اعمال خواهد شد.

کد خبر: ۱۹۰٬۹۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha