۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
تضمین سود ۲۹ درصدی وپارس در سررسید آذر ۱۴۰۲
بازار خبر داد؛

تضمین سود ۲۹ درصدی وپارس در سررسید آذر ۱۴۰۲

سهام بانک پارسیان در قیمت ۲۰۰ تومان توسط بازارگردان از طریق اوراق اختیار فروش تبعی بیمه شد که ۲۹ درصد سود برای سهامداران را تضمین می کند.

بازار؛ گروه بورس: بانک پارسیان با نماد وپارس طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۰ آبان ۱۴۰۱ از محل تسهیلات اعطایی، سپرده گذاری، اوراق، سرمایه گذاری و کارمزدهای دریافتی مبلغ ۱۴۷۵ میلیارد تومان درآمد محقق کرده و از محل هزینه مالی، سود سپرده‌ها و کارمزدها مبلغ ۲۲۲۳ میلیارد تومان هزینه شناسایی کرده و باعث شده بانک در این ماه تراز مثبت۳۴ را ثبت کند.

وپارس با سرمایه ثبت شده ۱۵۶۳۴ میلیارد تومان طی عملکرد ۸ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ مبلغ ۱۰۶۸۷ میلیارد تومان درآمد داشته و مبلغ ۱۶۴۳۹ میلیارد تومان هم هزینه شناسایی کرده، از این رو بانک طی عملکرد تجمیعی تراز منفی ۳۵ درصد را ثبت کرده است.

سهام بانک پارسیان در قیمت ۲۰۰تومان بیمه شد و ۸ آذر ۱۴۰۱ که اوراق اختیار فروش تبعی سهام در نماد «هپارس۰۲۹» عرصه شد بر این اساس، سهام بانک پارسیان که اکنون به قیمت حدود ۱۵۴تومان معامله می‌شود، در زمان سررسید یکساله منتهی به ۸ آذر ۱۴۰۲ به قیمت ۲۰۰تومان بیمه شد و سهامداران می‌توانند با نگهداری سهم و اختیار فروش سود بیش از ۲۹درصدی کسب کنند. ج

با توجه به ارزش روز سهم و سقف خرید هر شخص حقیقی که ۶۰۰‌هزار ورقه در نظر گرفته شده است، می‌توان گفت تا ۹۰میلیون تومان ارزش روز پرتفوی سهامداران «وپارس» از طریق خرید این اوراق یک‌ریالی بیمه می‌شود.

سهامداران نماد «وپارس» می‌توانند به میزان تعداد سهامی که دارند، اوراق اختیار فروش آن را خریداری کنند و در سررسید یکساله سهام خود را به ارزش ۲۰۰تومان به فروش برساند و سود بیش از ۲۹درصدی کسب کنید. اوراق یادشده با ارزش یک ریال به فروش خواهد رسید.

چنانچه قیمت سهام پیش از سررسید به بیش از ۲۰۰تومان برسد، سهامدار می‌تواند سهام خود را به قیمت بالاتر بفروشد و الزامی به نگهداری سهام تا سررسید وجود ندارد. اما چنانچه در تاریخ سررسید قیمت سهم کمتر از ۲۰۰تومان باشد، صندوق بازارگردانی امید لوتوس پارسیان سهام را به قیمت ۲۰۰تومان از سهامدارانی که اوراق اختیار فروش دارند، خریداری می‌کند.

کد خبر: ۱۹۰٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha