۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
۱۲ درصد از بلوک «پتروشیمی خلیج‌فارس» با ۳۲.۵ درصد افزایش قیمت، فروخته شد
معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی:

۱۲ درصد از بلوک «پتروشیمی خلیج‌فارس» با ۳۲.۵ درصد افزایش قیمت، فروخته شد

معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی گفت: طی فرآیند این واگذاری، ۲۷۰ مرتبه پیشنهاد قیمت طی ۳ روز معاملاتی انجام شد که در نهایت منجر به رشد قیمتی ۳۲.۵ درصدی از قیمت پایه شد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، محمود قامت در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص جزئیات واگذاری بخشی از شرکت هلدینگ خلیج فارس، اظهار کرد: واگذاری ۱۲ درصد از سهام بلوکی هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس به صورت مزایده و بلوکی انجام شد. این رقابت مابین دو خریدار (شرکت اهداف، وابسته به صندوق بازنشستگی نفت و شرکت پالایشگاه نفت تهران) شکل گرفت؛ که اهلیت این دو متقاضی در کارگروه پایش اهلیت در سازمان خصوصی‌سازی تأیید شده بود.

وی افزود: طی فرآیند این واگذاری، ۲۷۰ مرتبه پیشنهاد قیمت طی ۳ روز معاملاتی انجام شد که در نهایت منجر به رشد قیمتی ۳۲.۵ درصدی از قیمت پایه شد.

قامت گفت: تامین مالی غیرتورمی از تاکیدات دولت بوده و امروز ۳۲ هزار میلیارد تومان از محل این موضوع به خزانه کشور واریز شد.

وی افزود: عرضه بلوکی در عوض عرضه تدریجی سهام در نظر گرفته شده است که این موضوع نه تنها به بازار سرمایه آسیبی نرساند بلکه خریدار آن توانسته تاثیر مثبتی بر بازار ایجاد کند.

کد خبر: ۱۹۰٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha