۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
ظرفیت اتصال مدارس روستایی استان سمنان به شبکه ملی اطلاعات افزایش یافت
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان:

ظرفیت اتصال مدارس روستایی استان سمنان به شبکه ملی اطلاعات افزایش یافت

سمنان – مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان از افزایش ظرفیت اتصال مدارس روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: این افزایش به‌واسطه بهره‌گیری از ظرفیت اپراتورهای همراه در مدارس روستایی محقق شده است.

سید یاسر حسن‌پور در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به بند دوم ماده ۶۷ برنامه ششم توسعه برای توسعه زیرساخت‌های خدمات الکترونیکی در مناطق محروم اظهار داشت: در راستای اجرای اهداف توسعه‌ای تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت ارتباطات و آموزش‌وپرورش منعقد و ضریب نفوذ اتصال و هوشمند سازی مدارس روستایی افزایش می یابد.

وی بابیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت اپراتورهای همراه در مدارس روستایی برای تحقق این برنامه در دستور کار قرار گرفت، افزود: بر این اساس ظرفیت اتصال مدارس روستایی استان سمنان به شبکه ملی اطلاعات افزایش یافت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان بیان کرد: پیش‌ازاین ۱۷۰ مدرسه روستایی برای اتصال به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات با استفاده از فنّاوری ADSL توسط شرکت مخابرات استان در حال انجام بوده است.

حسن‌پور با اشاره به اینکه هماهنگی لازم برای ارائه سرویس‌های موردنیاز توسط اپراتورهای همراه اول و ایرانسل صورت گرفته است، تصریح کرد: در حال حاضر مدارس روستاهایی که امکان اتصال از طریق ADSL را ندارند از طریق ظرفیت اپراتورهای همراه به این شبکه متصل می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه این طرح تا پایان مردادماه سال جاری ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: اجرای طرح اتصال مدارس استان به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات به لحاظ وسعت و اهمیت راهبردی وزارت آموزش‌وپرورش می‌تواند نقش زیادی در تحقق اهداف تعریف‌شده داشته باشد.

کد خبر: ۱۹٬۰۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha