۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۶
 واشنگتن ادعای کسب سود از محموله‌های LNG به اروپا را رد کرد

واشنگتن ادعای کسب سود از محموله‌های LNG به اروپا را رد کرد

به گفته نماینده دولت ایالات متحده، ایالات متحده صادرات LNG خود به اتحادیه اروپا را در مقایسه با سال ۲۰۲۱ بیش از دو برابر کرده است.

به گزارش بازار به نقل از ایبِنا، نماینده دولت آمریکا به خبرنگاران گفت که واشنگتن با ادعای اینکه آمریکا از ارسال گاز مایع طبیعی (LNG) به اروپا سود می‌برد، موافق نیست و این اظهارات را نادرست می‌داند.

به گفته این مقام، ایالات متحده، صادرات LNG خود به اتحادیه اروپا را در مقایسه با سال ۲۰۲۱ بیش از دو برابر افزایش داده است. آن‌ها گفتند که کشورهای عضو اتحادیه اروپا توانستند پیش از فصل زمستان ذخایر گاز خود را پر کنند، تامین کنندگان خود را گسترش دهند و وابستگی خود را به انرژی روسیه به لطف گاز طبیعی مایع، کاهش دهند.

این مقام مسئول اذعان داشت که برخی از نشریات ادعا کردند که آمریکا از صادرات LNG به اروپا سود می‌برد، اما این اظهارات را نادرست خواند. به گفته این نماینده دولت، ایالات متحده محموله‌های LNG خود را به منظور کمک به اروپا برای آماده شدن برای زمستان بسیج کرده است.

وی تصریح کرد: LNG در قالب قراردادهای بلندمدت شفاف با شرکت‌های خارجی که برخی از آن‌ها اروپایی هستند، به اروپا صادر می‌شود. آن‌ها هم اطمینان دادند که واشنگتن به همکاری با فرانسه و اروپا برای اطمینان از ذخایر کافی گاز نه تنها در زمستان امسال، بلکه پس از آن نیز ادامه خواهد داد.

کد خبر: ۱۹۰٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha