۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
لغو محدودیت‌های کرونایی در مرز ایران و ترکمنستان
مدیرکل گمرک سرخس اعلام کرد

لغو محدودیت‌های کرونایی در مرز ایران و ترکمنستان

مدیرکل گمرک سرخس گفت: تردد ناوگان زمینی از گمرک مرزی سرخس به ترکمنستان پس از برداشته شدن محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی به حالت عادی برگشت و هم اکنون روزانه به ۶۰۰ کامیون رسیده است.

به گزارش بازار، اکبر کیانی مدیرکل گمرک سرخس گفت: با توجه به اهمیت تجارت و ترانزیت از مسیر ایران برای ترکمنستان، گمرک و مقامات این کشور تمام محدودیت و ممنوعیت‌ها از جمله دریافت ۱/۵ دلار به ازای هر تن کیلومتر کامیون در خاک کشور ترکمنستان از ناوگان ایرانی و محدودیت مربوط به ترانشیپمنت و حمل یکسره ناوگان ایرانی را برداشته است.

کیانی افزود: پس از برداشته شدن محدودیت و ممنوعیت تردد ناوگان زمینی از گمرک سرخس به ترکمنستان از سوی مقامات و گمرکات این کشور، تردد ناوگان زمینی از این گمرک مرزی نسبت به ابتدای سال افزایش چشمگیری داشته است.

وی تشریح کرد: پس از برگزاری نشست مشترک میان روسای گمرکات دو کشور برای تسهیل و رفع موانع گمرکی، گمرک ترکمنستان با هدف تسریع و تسهیل در تجارت بین دو کشور و سرعت بخشیدن به عبور کالاهای ترانزیتی از این مسیر، آمادگی خود را نسبت به افزایش ساعت کاری گمرکات مرزی دو کشور، تسهیل در صدور روادید برای رانندگان ایرانی و افزایش پذیرش تعداد کامیون‌های ایرانی به این کشور را اعلام کرده است.

مدیرکل گمرک سرخس با اشاره به اینکه در ایام محدودیت‌های کرونایی و ممنوعیت‌ها تنها ترانزیت ریلی از این گمرک مرزی فعال بوده است، گفت: با پایان یافتن محدودیت‌ها برای ناوگان زمینی از گمرک سرخس، میزان ترانزیت کالا در حوزه ناوگان زمینی و ریلی در ۸ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد افزایش یافته است و به میزان یک میلیون و ۹۷ هزارتن رسیده است.

به گفته وی باتوجه به اینکه ترکمنستان یکی از دروازه‌های آسیای میانه به روسیه است روزانه تردد کامیون‌های ترانزیتی، صادراتی و وارداتی از کشورهای مختلف از جمله قزاقستان، آذربایجان، ترکیه و بلغارستان از این گمرک مرزی در حال افزایش روزافزون است.

کد خبر: ۱۹۰٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha