۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
 سود ناچیز پرورش شترمرغ به دلیل نبود صنایع تبدیلی در گلستان
یک پرورش دهنده شترمرغ خبرداد؛

 سود ناچیز پرورش شترمرغ به دلیل نبود صنایع تبدیلی در گلستان

گرگان_ ایزدی، پرورش دهنده شترمرغ در گلستان با بیان اینکه صنایع جانبی و تبدیلی شترمرغ در استان وجود ندارد، گفت: فقدان صنایع جانبی شترمرغ در استان سود این صنعت را ناچیز کرده است.

سلیمان ایزدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: پرورش شتر مرغ صنعتی پر سود و همراه با اشتغالزایی بالا و ضریب تبدیل خوبی است و زاد و ولد در این حیوان بیشتر از گوسفند است.

این پرورش دهنده شتر مرغ افزود: گوشت شترمرغ در فهرست کم چربی‌ترین گوشت‌ها به شمار می‌رود و میزان اسید چرب امگا۳ در این گوشت بسیار بالا بوده اما مشکلاتی در این صنعت وجود دارد که مانع بزرگی برای توسعه این صنعت در استان شده است.
ایزدی با بیان این موضوع که افزایش قیمت چند برابری قیمت نهاده ها پرورش دهنده را تحت فشار قرارداده، بیان کرد: دشواری در تامین نهاده، مراکز پرورش شترمرغ را به تعطیلی کشانده است.
وی یادآور شد: بسیاری از از پرورش دهنده های فعال نیز با کمتر از نصف ظرفیت خود در خال فعالیت هستند.
این پرورش دهنده خاطرنشان کرد: متأسفانه به علت گرانی و مشکلات تامین نهاده پرورش و تولید شترمرغ دیگر چندان صرفه اقتصادی برای تولیدکننده ندارد و به ناچار برای جلوگیری از تضرر میزان جوجه ریزی و تولید را کاهش می دهیم.
به گفته وی، قیمت نهاده ها چهار تا پنج برابر شده که با هزینه های درآمدی هم خوانی ندارد و به ضرر تولید کننده تمام می شود.
ایزدی ادامه داد: هر کیلو سویا چهار هزار تومانی به ۱۸ هزار تومان افزایش داشته و علاوه بر آن هزینه های تولید به صورت سرسام آوری زیاد شده است.
وی با بیان اینکه صنایع جانبی و تبدیلی شترمرغ در استان گلستان وجود ندارد، گفت: فقدان صنایع جانبی شترمرغ در استان منجر شده تا تولیدکننده تنها از گوشت شترمرغ سود ببرد.
این پرورش دهنده یاد آورشد: اگر بتوانیم به فرآورده های جانبی شترمرغ دست یابیم می توانیم میزان ارزش افزوده استان را افزایش دهیم.

کد خبر: ۱۹۰٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha