۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش یافت
پس از تشدید نگرانی‌ها درباره تقاضا برای سوخت در چین؛

قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش یافت

شیوع کووید-۱۹ در چین یکی از عوامل کاهش‌دهنده بهای جهانی نفت به شمار می‌رود.

به گزارش بازار، بهای نفت در اوایل معاملات روز سه‌شنبه، تحت تاثیر نگرانی‌ها درباره کاهش تقاضای سوخت در چین - بزرگترین واردکننده نفت خام جهان - در بحبوحه محدودیت‌های سختگیرانه کووید-۱۹، کاهش یافت.

صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ۴۵ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۷۴ سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با ۵۱ سنت یا ۰.۷ درصد کاهش، ۷۶ دلار و ۷۳ سنت معامله شد.

بهای شاخص برنت روز گذشته ۰.۵ درصد کاهش یافت اما بهای شاخص WTI ۱.۳ درصد افزایش را پشت سر گذاشت.

تحلیلگران اعتراضات خیابانی نادری که در روزهای اخیر در شهرهای چین به وقوع پیوست، شکلی از مخالفت با سیاست کوویدِ صفر دولت محسوب می شود. پکن به شدت به سیاست کووید صفر پایبند است حتی با وجود اینکه بسیاری از کشورهای جهان، بخش بزرگی از محدودیت ها را حذف کرده اند.

سرمایه گذاران همچنین پیش از نشست کلیدی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه، موسوم به اوپک پلاس، در ۴ دسامبر (۱۳ آذر) محتاط هستند؛ نشستی که می تواند اوپک پلاس را به سوی کاهش تولید سوق دهد.

در عین حال، بازارها در حال ارزیابی تاثیر سقف قیمتی آتی غرب بر نفت روسیه هستند.

گروه هفت (G۷) و دیپلمات‌های اتحادیه اروپا با هدف محدود کردن درآمد مسکو برای تأمین مالی عملیات نظامی در اوکراین بدون ایجاد اختلال در بازارهای جهانی نفت، در مورد سقف ۶۵ تا ۷۰ دلار در هر بشکه بحث کرده‌اند.

اما دیپلمات‌ها گفتند دولت‌های اتحادیه اروپا روز دوشنبه در مورد سقف به توافق نرسیدند و لهستان اصرار داشت که این سقف باید کمتر از حد پیشنهادی G۷ تعیین شود.

قرار است این سقف قیمت از ۵ دسامبر، زمانی که ممنوعیت اتحادیه اروپا برای صادرات نفت خام روسیه نیز اجرایی می‌شود، به اجرا گذاشته شود.

کد خبر: ۱۹۰٬۷۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha