۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۱
کاهش تقاضا برای خرید مسکن در انگلیس

کاهش تقاضا برای خرید مسکن در انگلیس

تقاضا برای خرید دارایی‌های غیر منقول و خانه در انگلیس در ۴۴ درصد کاهش یافت.

به گزارش بازار، از زمانی که دولت سابق انگلیس به نخست وزیری لیز تراس یک بودجه برای کمک به رشد اقتصادی کشور به اجرا گذاشت، اقدامی که باعث افزایش هزینه استقراض در بازار مالی شد تقاضا برای خرید خانه و اموال غیر منقول در این کشور حدود ۴۴ درصد کاهش یافته است. میزان فروش خانه و اموال غیر منقول نیز در این بازه زمانی حدود ۲۸ درصد کاهش یافته و به سطح قبل از همه گیری بیماری کرونا اکنون رسیده است.

کارشناسان و تحلیلگران مسائل اقتصادی و مالی در انگلیس بر این باورند بسته اعتبار مالی که دولت لیز تراس برای کمک به خانوارها و مصرف کنندگان در تامین حامل‌های انرژی از جمله بنزین و گاز و ... به اجرا گذاشت نقش مهمی در افزایش تورم و در نتیجه کاهش تقاضا برای خرید دارایی غیر منقول داشته است.

دولت لیز تراس به همراه این بسته حمایتی اقدام به کاهش شدید مالیات‌ها در همه بخش‌های اقتصادی کرد. همین امر باعث شد تا هزینه استقراض (میزان سودی که دولت برای فروش اوراق قرضه خود، جهت تامین منابع بودجه‌ای در نظر می‌گیرد) به طور چشمگیری، افزایش یابد. این امر باعث شد تا سود وام‌های مسکن و وام‌های رهنی نیز در این کشور به طور چشمگیری، افزایش یابد. امری که در نهایت زمینه ساز کاهش تقاضا برای خرید خانه و اموال غیر منقول شد.

کد خبر: ۱۹۰٬۶۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha