۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
نیمی از کمک بلاعوض خسارت سیل گلستان به کشاورزان پرداخت نشد
معاون سازمان جهادکشاورزی گلستان:

نیمی از کمک بلاعوض خسارت سیل گلستان به کشاورزان پرداخت نشد

گرگان- معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی گلستان گفت: نیمی از کمک بلاعوض ۲۷۲ میلیارد تومانی جبران خسارت سیل سال گذشته به بخش کشاورزی گلستان پرداخت نشد.

آمنه جمشیدی رودباری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: پس از وقوع سیل اواخر اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸ پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۲۷۲ میلیارد تومان کمک بلاعوض به بخش کشاورزی گلستان مصوب شد.

وی با یادآوری اینکه در سیل سال گذشته ۲۹ هزار پرونده خسارت برای ۲۰ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی تشکیل شد، افزود: سال گذشته نیمی از کمک بلاعوض (۱۳۶میلیارد تومان) به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شد و ۱۳۶ میلیارد تومان از این کمک بلاعوض هنوز تخصیص نیافته است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی گلستان ادامه داد: کشاورزان گلستانی پیگیر پرداخت سهم ۵۰ درصدی کمک بلاعوض دولت برای جبران خسارت سیل هستند و تاکنون مکاتبات با امضاء استاندار محترم با وزیر کشور و سازمان برنامه و بودجه و همچنین سازمان جهادکشاورزی انجام شده است.

وی با این توضیح که پیگیری‌های استانی برای تخصیص کمک بلاعوض برای جبران خسارت سیل ادامه دارد، اضافه کرد: با توجه به شرایط کشور، به نظر می‌رسد اولویت‌های دولت برای تأمین اعتبار تغییر کرده و پس از شیوع بیماری کرونا اولویت در حوزه بهداشت و درمان است.

جمشیدی رودباری با اشاره به اینکه بخشی از تسهیلات ۲۵۰ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی هم پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۱۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و پیش‌بینی می‌کنیم در روزهای آینده پرداخت همه ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۰ هزار کشاورز گلستانی به پایان برسد.

کد خبر: ۱۹٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha