۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶
افزایش صادرات از گمرکات مرکزی و سمنان در ۸ ماهه نخست ۱۴۰۱

افزایش صادرات از گمرکات مرکزی و سمنان در ۸ ماهه نخست ۱۴۰۱

در ۸ ماهه امسال یک میلیون و ۹۸ هزارتن کالا به ارزش ۷۶۸ میلیون و ۴۳۴ هزار دلار از گمرکات استان مرکزی به خارج کشور صادر شد.

به گزارش بازار، علیرضا صدیقی راد مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: این میزان صادرات به لحاظ ارزش ۷ درصد کاهش و از حیث وزن ۳ درصد افزایش یافت.

صدیقی راد گفت: عمده کالاهای صادراتی شمش آلومینیوم، مواد شیمیایی، انواع هیدروکربن ها، گاز مایع، بیلت و پروفیل و الیاف پلی استر مصنوعی بوده که به ۸۲ کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان و روسیه صادر شد.

وی در خصوص میزان واردات از طریق این گمرک گفت: در ۸ ماهه امسال ۱۲۰ هزار و ۷۴۶ نن کالا به ارزش ۴۱۸ میلیون و ۶۲۳ هزار دلار از طریق گمرکات استان مرکزی وارد کشور شد که به لحاظ وزن ۳۵ درصد و از حیث ارزش ۳۶ درصد افزایش یافت.

عمده کالاهای وارداتی از طریق این گمرکات نیز شمش آلومینیوم آلیاژی، مولد برق گازی، ورق فولادی، دانه آفتاب گردان خام و کویل بود.

همچنین در ۸ ماهه امسال ۱۹۲ هزار و ۱۳۸ تن کالا به ارزش ۷۴ میلیون و ۵۹۰ هزار دلار از طریق گمرکات استان سمنان صادر شد.

علی سعدالدین مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: این میزان کالاهای صادراتی از نظر وزن ۳ درصد کاهش و از نظر ارزش ۲۳ درصد افزایش نشان می دهد.

وی گفت: عمده کالاهای صادراتی شامل هیدروکسید سدیم، سیم وکابل، هیدروکربن سبک، سرب تصفیه نشده، روغن تصفیه شده، کولر آبی، ظروف پلاستیکی و موادشوینده بوده که به ۳۲ کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، ترکیه، روسیه، پاکستان، ترکمنستان، امارات متحده عربی، آذربایجان و روسیه صادر شده است.

سعدالدین تصریح کرد: در ۸ ماهه امسال همچنین ۱۳ هزار و ۳۳۳ تن کالا به ارزش ۲۲ میلیون و ۱۵۱ هزار دلار از طریق گمرک سمنان وارد کشور شد.

کد خبر: ۱۹۰٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha