۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۴
گزارش تفحص از سازمان بورس نهایی شد| تخلفات درونی؛ ماحصل تفحص از بازار سرمایه
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

گزارش تفحص از سازمان بورس نهایی شد| تخلفات درونی؛ ماحصل تفحص از بازار سرمایه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش آماده شده پیرو تفحص از سازمان بورس گویای این است که تخلفات زیادی در درون این سازمان رخ داده است.

مسلم صالحی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به فعل و انفعالات مدیریتی در سازمان بورس در هفته ای که گذشت، بیان کرد: قطعا تغییرات مدیریتی یکی از عومل موثر در بهبود بازار سرمایه است اما عاملی تعیین کننده نیست.

وی تاکید کرد: صرفا اگر بخواهیم با تغییر ریاست سازمان بورس مشکلات این سازمان را برطرف کنیم، به نظر می رسد اتفاق خاصی رخ نخواهد داد.

این نمانیده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هرچند ممکن است در کوتاه مدت بازار به این تغییرات مدیریتی و جوی که ایجاد می شود واکنش مثبت نشان دهد اما در بلند مدت و میان مدت قطعا این تاثیر خیلی دوام نخواهد داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته ممکن است فردی انتخاب شود که از نظر طرح هایی که ارائه می دهد از نفر قبلی بهتر باشد که البته این امر هم بعید است.

وی ادامه داد: به واقع ما زمانی هم که اقای عشقی بر مسند امور قرار گرفت می گفتند وضعیت بهتر خواهد شد اما دیدیدم که وضعیت اینطور نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تا زمانی که ساختار در سازمان بورس اصلاح نشود و بورس به معنای واقعی خودش، تغییراتی در قوانین و اجرا نداشته باشد، قطعا بازار سرمایه روی خوش نخواهد دید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به سرنوشت طرح هایی در مجلس پیرو اصلاح ساختار بورس بیان کرد: هنوز هیچ طرحی در این زمینه به کمیسیون اقتصادی ارائه نشده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این حال ما بیش از پیش به اصلاحات ساختاری در بورس نیاز داریم لذا اگر مجلس بتواند یک طرح پخته برای اصلاحات سازمان بورس داشته باشد، حتما مشکلات در این بخش برطرف خواهد شد.

این نماینده مجلس در ادامه درباره سرنوشت طرح تحقیق و تفحص از سازمان بورس گفت: گزارش اولیه تفحص صورت گرفته در کمیسیون اقتصادی مجلس قرائت شده است و به زودی به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شوری اسلامی تاکید کرد: گزارش اماده شده گویای این است که تخلفات زیادی در درون سازمان بورس رخ داده است.

کد خبر: ۱۹۰٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • م.د IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      2 3
      فقط شعارعمل خیر
    • سعید IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
      0 0
      بستر های فساد را ببندید که مردم دیگر افراد فاسد را قبول نمیکنند و بزرگترین ضربه به حکومت را همین افراد فاسد میزنند، باید افراد فاسد علاوه بر برکناری به اشد مجازات محکوم شوند که درس عبرتی برای سایر مسئولین باشد باید اقدام سریع و بسیار کوتاه مدت و قاطع باشد،