۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳
 آفت کک کلزا با سم پاشی به موقع کنترل می شود
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان:

آفت کک کلزا با سم پاشی به موقع کنترل می شود

گرگان- حق نما، مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه هوای آرام و آفتابی شرایط مناسبی برای تغذیه کک کلزاست، گفت: کشاورزان با سم پاشی مناسب و به موقع این آفت را کنترل کنند.

کیانوش حق نما در گفتگو با خبرنگار بازار نسبت به کنترل کک کلزا هشدار داد و اظهار کرد: سوسک های کک مانند از مهمترین آفات کلزا در دوره ابتدایی رشد هستند که با تغذیه از برگ های اولیه گیاهچه باعث ایجاد سوراخ هایی در سطح برگ ها و کاهش سطح سبز مزرعه می شوند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه هوای آرام و آفتابی شرایط مناسبی برای تغذیه کک کلزا فراهم می کند، افزود: موثرترین روش مبارزه با کک، استفاده از ضد عفونی کننده بذور کلزا با حشره کش است.

وی زمان مبارزه با کک کلزا را پس از کاشت اعلام کرد و گفت: کشاورزان به محض مشاهده حشرات کامل در حاشیه مزرعه قبل از پراکنده شدن کک ها در سطح مزرعه بهتر است به منظور رصد این آفات دو بار در هفته از مزرعه بازدید کنند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان مالاتیون و آلفا سایپرمترین را از سموم توصیه شده دانست و اضافه کرد: کشاورزان برای استفاده از سموم به مراکز فروش دارای مجوز خرید کنند.

کد خبر: ۱۹۰٬۴۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha