۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱
گلخانه های هوشمند در زنجان برای نخستین بار در کشور راه اندازی می شود
رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور:

گلخانه های هوشمند در زنجان برای نخستین بار در کشور راه اندازی می شود

زنجان-رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور گفت: گلخانه های هوشمند در زنجان برای نخستین بار در کشور راه اندازی می شود و استان زنجان حرکتی را در جهت توسعه اقتصاد دیجیتال آغاز کرده است. 

به گزارش خبرنگار بازار،محمد جعفر صدیق دامغانی‌زاده شامگاه یکشنبه در حاشیه کارگروه توسعه اقتصاد دیجیتال استان زنجان،از آغاز راه اندازی گلخانه های هوشمند در زنجان برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: استان زنجان حرکتی را در جهت توسعه اقتصاد دیجیتال آغاز کرده است.

وی ابراز داشت: احداث گلخانه ها در مقیاس بزرگ برای جوانان امکان پذیر نیست در این راستا در الگوی جدید، به دنبال ایجاد شبکه ای از گلخانه های کوچک هستیم که بین ۱۲۰ تا ۲۴۰ مترمربع مساحت دارند.

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور گفت: در محوطه های نزدیک شهر، می توان مجتمع های گلخانه هایی را ایجاد تا برای جوانان اشتغال ایجاد شود.

دامغانی زاده تاکید کرد: بخش عمده ای از تحقق شعار سال این است که ما بتوانیم در صنایع موجود، دانش را تزریق کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما مجموعه آزمایشگاهی این نوع گلخانه ها را برای اولین در استان زنجان ایجاد خواهیم کرد،ابراز کرد: به‌طور معمول گلخانه های زیر یک‌هزار متر مربع، اقتصادی نیستند ولی بر اساس اقدامات و پیاده سازی نمونه ها،گلخانه ها تا ۳۰۰ متر مربع را هم اقتصادی کردیم.

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور گفت: زنجان یکی از معدود استان هایی است که امسال مجوز تاسیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات را گرفته است.

کد خبر: ۱۹۰٬۴۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha