۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
کنترل کیفی پروژه تقاطع غدیر توسط مشاور ذیصلاح انجام شده است
معاون شهردار همدان:

کنترل کیفی پروژه تقاطع غدیر توسط مشاور ذیصلاح انجام شده است

همدان - معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری همدان با اشاره به حواشی مطرح شده پیرامون تقاطع غیر همسطح غدیر گفت: کنترل کیفی پروژه تقاطع غدیر توسط مشاور ذیصلاح انجام شده است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی شهرداری همدان، وحید علی‌ضمیر ظهر اظهار کرد: با توجه به اینکه قرارداد پروژه تقاطع غیرهمسطح غدیر به صورت طرح و ساخت (EPC) است طراحی و نظارت بر حسن اجرای این پروژه بر عهده شرکت مهندسین مشاور هگزا بوده و مجری پروژه نیز شرکت بناسازان سپاهان اصفهان بوده و بر اساس قرارداد تمام مسئولیت ناشی از طراحی و اجرای پروژه بر عهده این مجموعه مشارکت است.

وی گفت: تا دو سال تضمین توسط مشارکت در قرارداد قید شده و تمام عواقب احتمالی ناشی از طراحی و اجرا بر عهده مشارکت است و هیچ مسئولیتی بر عهده شهرداری به عنوان کارفرما نیست.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری همدان با اشاره به ابهامات در نتایج آزمایش بتن گفت: مراحل کنترل کیفی کاملا بر اساس ضوابط و آیین‌نامه‌های جاری در حوزه عمرانی طی شده و آزمایشهای مورد نیاز مقاومت مصالح کل پروژه توسط دو آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان همدان و آزمایشگاه مستقر در کارگاه صورت گرفته است.

وی با اشاره به نتایج آزمایش این دو آزمایشگاه گفت: ابهامات نتایج آزمایش بتن مدول دو عرشه بتنی پل ناشی از ابهامات در اختلاف نتایج این دو آزمایشگاه بود که مراتب عینا از سوی کارفرما به طراح پروژه ارسال شد و طراح پروژه با تحلیل مجدد و در نظر گرفتن نتایج اعلامی به صراحت ظرفیت باربری سازه را به ازای مقاومت کمتر از مقدار پیش بینی شده قابل قبول دانست.

وی تصریح کرد: این مشارکت معتبرترین شرکت در حوزه طراحی و اجرا بر تقاطع‌های غیرهمسطح و پل‌های کشور است و اطمینان خاطر داده شده از سوی شرکت فارغ از هرگونه مصلحت اندیشی و با تاکید بر حفظ اعتبار خود و با در نظر گرفتن منافع عمومی شهر و شهروندان است.

علی‌ضمیر با تاکید بر تنویر افکار عمومی و رفع هر گونه شبهه رسانه‌ای و فضای مجازی اظهار کرد: این موضوع در شورای فنی استان و کمیته نظارت این شورا مورد طرح و بررسی قرار گرفت و مقرر شد علیرغم اطمینان از سوی شهرداری مبنی بر عدم وجود هر گونه مشکل در مسیر بهره‌برداری پروژه (به استناد طراحی و تحلیل صورت گرفته از سوی طراح و مشاور پروژه) مشاوری از سوی شهرداری برای موضوع کنترل و بازطراحی عرشه بتنی بر اساس نتایج موجود بکارگیری شود.

کد خبر: ۱۹۰٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha