۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
ویزای موقت کانادا چیست؟ چه شرایطی دارد؟

ویزای موقت کانادا چیست؟ چه شرایطی دارد؟

ویزای موقت کانادا یک مدرک مهاجرتی صادر شده توسط دولت کانادا است.

به گزارش بازار، ویزای موقت کانادا یک مدرک مهاجرتی صادر شده توسط دولت کانادا است. این مدرک به صورت یک برچسب است که در پاسپورت چسبانده می شود. به ویزای موقت در مواردی، ویزای بازدید کننده یا ویزای توریستی کانادا نیز گفته می شود. اما ویزای موقت کانادا صرفا برای گردشگری صادر نمی شود و دانشجویان و نیروهای کار نیز برای ورود به کانادا به ویزای موقت نیاز دارند. باید بدانید که با داشتن ویزای موقت کانادا، مهاجرت به کانادا ممکن نخواهد بود و بعد از اتمام دوره اعتبار آن باید خاک کانادا را ترک کنید.

با در اختیار داشتن این مدرک می توانید تا مبادی ورودی کانادا برسید و امکان ورودتان بررسی خواهد شد. داشتن ویزا به معنای قطعی بودن امکان ورود به کانادا نیست، چرا که رد یا تایید نهایی امکان ورود فرد بر عهده مامور اداره خدمات مرزی کانادا (CBSA) است.

چه کسانی به ویزای موقتی کانادا نیاز دارند؟

اکثر ایرانیان برای سفر به کانادا به ویزای موقت نیاز دارند؛ ویزای موقت دانشجویانی که به دنبال تحصیل در کانادا هستند، بعد از گرفتن نامه پذیرش اجازه تحصیل، صادر می شود.

شرایط لازم برای اخذ ویزای موقت کانادا

ویزای موقت کانادا چیست؟ چه شرایطی دارد؟

برای آنکه بتوانید ویزای موقت کانادا را بگیرید، باید شرایط زیر را دارا باشید:

  • حداقل ۱۸ سال داشته باشید تا ویزا به نام خودتان ثبت شود.
  • یک پاسپورت معتبر با حداقل یک صفحه خالی داشته باشید که آخرین صفحه پاسپورت نباشد.
  • اگر مدارکتان به زبانی غیر از انگلیسی یا فرانسوی بود، مدارکتان را ترجمه و برابر اصل کنید.
  • گواهی عدم سوء سابقه را ارائه کنید.
  • هزینه ثبت درخواست و بررسی ویزا را پرداخت کنید.
  • هر جایی که لازم باشد را امضا و تاریخ بزنید.
  • فرم رضایتنامه را در مراکز ثبت درخواست ویزا (VAC) پر و امضا کنید.
  • نسخه هایی از وضعیت مهاجرتی خود در کانادا یا کشور دیگر را ضمیمه پرونده خود کنید.
  • بودجه کافی برای ماندن در کانادا را داشته باشید.
  • آماده حضور در مصاحبه یا ارائه اطلاعات بیومتریک باشید.
  • در صورت درخواست سفارت کانادا، باید تحت معاینات پزشکی قرار بگیرید.
  • موقتی بودن اقامت در کانادا و بازگشت به کشور مبدا بعد از اتمام دوره اعتبار ویزا را ثابت کنید.
  • اگر اجازه تحصیل یا کار در کانادا را ندارید، باید قصدتان از عدم تحصیل و کار در کانادا را ثابت کنید.

اما بسته به نوع ویزای موقتی که درخواستش را داده اید، شاید لازم باشد که شرایط دیگر را نیز احراز کنید.

ثبت درخواست ویزای موقت کانادا

ویزای موقت کانادا چیست؟ چه شرایطی دارد؟

باید درخواستتان را در نزدیکترین مرکز درخواست ویزا ثبت کنید؛ هر VAC می تواند شرایط درخواست و روند بررسی خاص خود را داشته باشید و هزینه درخواست ویزا نیز ۱۰۰ دلار کانادا است. عنوان فرم درخواست ویزا (IMM۵۲۵۷) در ثبت درخواست ویزای کانادا از داخل خاک این کشور، حتی اگر محل اقامتتان را کانادا هم زده باشید، درخواست ویزای موقت برای افراد خارج از کانادا است. این موضوع طبیعی است و می توانید با کمک همین فرم، درخواستتان را ثبت کنید.

همیشه آخرین نسخه فرم را از وبسایت اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی (IRCC) دانلود و پر کنید: www.canada.ca .

نحوه ثبت درخواست ویزای موقت کانادا

متقاضیان باید گامهایی را برای پر کردن درخواست ویزای موقت کانادا طی کنند و دو راه برای ثبت درخواست ویزای موقت وجود دارد:

  • درخواست آنلاین
  • درخواست حضوری

اکثر فرایندهای درخواست ویزا به شکل دیجیتال در آمده اند و در صورت امکان توصیه می شود که درخواستتان را به صورت آنلاین ثبت کنید. حتی اگر درخواستتان را به صورت آنلاین ثبت کرده باشید، ممکن است با درخواست مصاحبه یا ارائه اطلاعات بیومتریک از سوی سفارتخانه مواجه شوید و در این صورت باید به صورت حضوری به آنجا بروید. اما در صورت پر کردن حضوری درخواست ویزای موقت، شاید لازم باشد که چند مرتبه دیگر هم برای تکمیل مراحل به سفارتخانه بروید. مراحل ثبت درخواست ویزای موقت کانادا به شکل زیر است.

احراز شرایط لازم برای ثبت درخواست ویزای موقت کانادا را ثابت کنید.

در وبسایت دولت کانادا به زبانه Immigration  بروید و سپس بر روی Visit کلیک کنید. بعد از باز شدن این صفحه، لینک “Find out if you need a visa” را خواهید دید؛ روی آن کلیک کنید تا به قسمت مورد نظرتان برسید.

باید جوابهای صادقانه ای به سوالات بدهید و دلیل سفرتان را به کانادا را انتخاب کنید. جوابهای شما بررسی می شود و احراز شرایط لازم برای اخذ ویزای موقت مشخص خواهد شد. اگر واجد شرایط اخذ ویزا باشید، به صفحه دستورالعمل ثبت درخواست ویزا هدایت خواهید شد. ثبت درخواست ویزای موقت کانادا به دو شکل آنلاین و حضوری ممکن خواهد بود، اما با روند رو به رشد و فزاینده دیجیتالی شدن همه چیز، شما هم بهتر است که درخواستتان را به صورت آنلاین ثبت کنید. در بخش “Determine your eligibility and apply online” به چند سوال دیگر جواب بدهید و یک شماره ارجاع و فهرستی از کارهای مورد نیاز برای ثبت درخواست را دریافت کنید.

یک حساب کاربری بسازید.

باید شماره ارجاع را ذخیره کنید و یک حساب در وبسایت دولت کانادا بسازید. می توانید حساب را به کمک جزئیات حساب بانکی یا با استفاده از Government of Canada login (یا GCKey) بسازید؛ بعد از ورود به حساب کاربری می توانید ثبت درخواستتان را شروع کنید.

درخواستتان را ثبت کنید.

از کد ارجاعتان برای دسترسی به جوابهایتان به پرسشنامه و فرمهای مورد نیازتان استفاده کنید. منتظر بررسی بمانید و به سوالات دیگر پاسخ دهید. ثبت درخواست در حساب کاربریتان بعد از ارائه درخواست اولیه، در حدود ۵ روز طول می کشد. کنسولگری کانادا طی چند هفته بعد از دریافت درخواست، بررسی آن را انجام خواهند داد. در صورت نیاز شما را برای مصاحبه و یا ارائه اطلاعات بیومتریک دعوت می کنند. در این صورت باید در زمان مقرر در کنسولگری حاضر شوید و جواب های صادقانه ای به تمام سوالات بدهید.

پاسپورتتان را برای مهر شدن ارسال کنید.

ویزای موقت کانادا چیست؟ چه شرایطی دارد؟

اطلاعیه تایید درخواست ویزای موقت در حساب آنلاین‌تان مشخص خواهد بود، و یا از طریق سفارت با شما تماس گرفته خواهد شد. گام بعدی، ارسال پاسپورتتان برای مهر شدن است. اگر تمامی مراحل را به صورت آنلاین طی کرده باشید، ایمیلی برایتان ارسال می شود که حاوی آدرس جایی است که باید پاسپورتتان را به آن ارسال کنید. باید پاسپورت، هزینه بررسی درخواست و هزینه بازگشت پاسپورت توسط پست را نیز ضمیمه کنید. اگر درخواستتان را به صورت حضوری تحویل داده اید، باید هزینه بررسی و پاسپورتتان را به صورت حضوری تحویل کارمند سفارتخانه دهید.

کنسولگری بعد از بررسی پاسپورت، آن را مهر می کند و به شما برمیگرداند. ارسال پاسپورت توسط پست ممکن است چند روز طول بکشد، اما بعد از این چند روز می توانید مقدمات سفر به کانادا را آماده کنید.

کد خبر: ۱۹۰٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha