۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
اعتصاب کارکنان شرکت آمازون در بیش از ۳۰ کشور جهان

اعتصاب کارکنان شرکت آمازون در بیش از ۳۰ کشور جهان

کارکنان شرکت آمازون در بیش از ۳۰ کشور جهان در اعتراض به سیاست‌های کاری این شرکت دست به اعتصاب زدند.

به گزارش بازار، اعتصاب کارکنان شرکت آمازون در بیش از سی کشور جهان آغاز شد.

کارکنان شرکت آمازون در بیش از ۳۰ کشور جهان در اعتراض به سیاست‌های کاری این شرکت دست به اعتصاب زدند. این اعتصاب همزمان با یکی از شلوغ‌ترین روزهای خرید در سال یعنی جمعه سیاه همراه شده است.

جمعه سیاه به شلوغ‌ترین روز خرید در سال معروف است. خریداران کالا برای دریافت کالای خریداری شد به سایت شرکت آمازون مراجعه می‌کنند. اما کارکنان شرکت آمازون می‌گویند که هزینه‌ها افزایش یافته است.

پترا کوزنبرگنماینده اتحادیه کارکنان شرکت آمازون گفت: همه به دنبال دریافت کالاهای خود هستند، اما باید بگویم که این موضوع نفعی برای همکاران ما ندارد. آن‌ها هیچ پولی از این راه کسب نمی‌کنند.

شرکت آمازون سال گذشته درآمد خوبی را در جمعه سیاه به دست آورد. اما این موضوع تاثیری در بهبود وضعیت کارکنان این شرکت نداشت. کارکنان این شرکت برای بهبود شرایط کاری و افزایش دستمزدها اعتصاب کرده اند. این در حالیست که تورم به بالاترین حد خود رسیده است.

باستیان زفیکارگر شرکت آمازون گفت: با این مقدار پول شما نمی‌توانید زندگی کنید. من سه فرزند دارم و همراه با همسرم کار می‌کنیم، اما مشکلات زیادی داریم. هزینه‌ها به گونه‌ای افزایش یافته است که شما نمی‌توانید با درآمدی که کسب می‌کنید زندگی کنید.

کارگران اعتصابی شرکت آمازون به دنبال اتحاد هستند. آن‌ها به دنبال یک توافق جمعی هستند. گروه‌های مدافع محیط زیست هم از آن‌ها دفاع می‌کنند. آن‌ها از شرکت آمازون می‌خواهد که به تعهدات خود در رابطه با محیط زیست عمل کند. اعتصاب هم اکنون در آمریکا و آلمان و چندین کشور برگزار شده است.

آلیان جیلوت مسئوول سایت فرانسوی زبان آمازون گفت: کارکنان شرکت آمازون در ۳۵ کشور جهان درخواست‌های ما را دارند. آمازون یک شرکت جهانی است. ما شرایط کاری مشابهی داریم. ما حقوق برابری دریافت می‌کنیم که بسیار پایین است. ما کمترین حقوق را در هر کشوری دریافت می‌کنیم. این افتضاح است.

آمازون در رابطه با حقوق کارگران سابقه خوبی ندارد. یک قاضی آمریکایی در حکمی از این شرکت خواست که اقدامات تلافی جویانه خود را ضد کارکنان خود متوقف کند. در سال ۲۰۲۱ رهبران اتحادیه‌های کارگری اعلام کردند که نیمی از مصدومیت‌های کاری در بخش تحویل لوازم خانگی شرکت آمازون روی داده است.

استوارت آپلبامرئیس اتحادیه کارگری گفت: کارگران شرکت آمازون در هر کشوری در جهان بدترین شرایط کاری و رفتارهای غیرانسانی را تجربه می‌کنند. آن‌ها با بدرفتاری از طرف مقامات شرکت آمازون روبرو هستند. شرایط کاری در شرکت آمازون بسیار بد است. این وضعیت سبب شده است که نرخ سالیانه از دست داشتن مشتری در شرکت آمازون ۱۵۰ درصد باشد.

اعتصاب کارکنان شرکت آمازون در این موقع از سال می‌تواند میلیاردها دلار سودآوری را از آن دور کند.

کد خبر: ۱۹۰٬۲۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha