۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶
سقف جدید تولید ماهانه خودرو در کشور پس از ۵ سال
مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت اعلام کرد

سقف جدید تولید ماهانه خودرو در کشور پس از ۵ سال

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت از ثبت سقف جدید تولید ماهانه خودروی کشور در آبان امسال پس از گذشت پنج سال خبر داد.

به گزارش بازار، عبدالله توکلی لاهیجانی افزود:خودروسازان کشور در هشت ماهه امسال توانستند پس از موفقیت‌های پی در پی، حدود ۷۵۰ هزار خودرو تولید کنند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۵ درصدی نشان می‌دهد.

وی گفت: این درحالی است که از خرداد امسال، روند تولید عبور مستقیم و توقف تولید خودروهای ناقص پس از چهار سال متوالی شکل گرفت.

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این که تثبیت جریان تولید در صنعت خودروی کشور شکل گرفته است، ابراز امیدواری کرد: پس از ترمیم جریان تولید، توسعه بن سازه‌های (پلتفرم) جدید و تولید محصولات کیفی و رقابتی در صنعت خودروی کشور شتاب بیشتری به خود بگیرد، همان گونه که در گام دوم برنامه تحولی وزارت صنعت، معدن و تجارت این مهم مد نظر قرار گرفته است.

توکلی لاهیجانی گفت: فقط در آبان امسال بیش از ۱۲۲ هزار خودرو در کشور تولید شده که از سقف تولید در همه ماه‌های پنج سال گذشته بیشتر است و نشان از عبور از بحران تولید در صنعت خودروی کشور دارد.

وی اضافه کرد: نکته مهم دیگر، میزان تحویل خودروها توسط دو خودروساز اصلی کشور است که با توجه به کاهش چشمگیر خودروهای ناقص داخل پارکینگ در مقایسه با سال گذشته، در عمل بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۱۹۰٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha