۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
سیستان و بلوچستان رتبه سوم اشتغال کشور را به خود اختصاص داد
استاندار سیستان و بلوچستان:

سیستان و بلوچستان رتبه سوم اشتغال کشور را به خود اختصاص داد

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد اشتغال این استان رتبه سوم کشور در ایجاد اشتغال را به خود اختصاص داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری؛ حسین مدرس خیابانی اظهار داشت: با همکاری نهادها، سازمانها و دستگاه های اجرایی مربوطه، در شرایطی که چهار ماه تا پایان سال باقی مانده تعهد اشتغال سال ۱۴۰۱ این استان به طور کامل محقق شد.

وی افزود: سیستان و بلوچستان در حوزه صنایع دستی، دامپروری کشاورزی، گلخانه، شیلات و آبزی پروری واحدهای صنعتی و معدنی، واحدهای خدمات فنی توزیعی و گردشگری متعهد به ایجاد اشتغال برای ۲۸ هزار و ۱۴۲ نفر در سال ۱۴۰۱ شده بود.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون جلسات کارگروه تخصصی اشتغال به صورت مستمر و با حضور تمامی دستگاه های عضو برگزار شد، تصریح کرد: ۸۵ درصد مصوبات این جلسات اجرا شده و بقیه در حال اجراست.

وی ادامه داد: بنیاد برکت با ۶ هزار و ۱۳۲ نفر در ردیف اول و سازمان صنعت معدن تجارت، کمیته امداد و سازمان جهاد کشاورزی به ترتیب بیشترین اشتغال را کسب کرده‌اند.

مدرس خیابانی بیان کرد: از حیث پراکندگی جغرافیایی نیز شهرستان های زاهدان، زابل، ایرانشهر، چابهار و هامون رتبه اول تا پنجم ثبت اشتغال را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تاکید کرد: همچنین شهرستان هامون با ۷۵۹ درصد، زهک ۳۷۸ درصد و زابل با ۳۲۷ درصد بیشترین میزان پیشرفت ثبت اشتغال را نسبت به تعداد تعهد انجام داده اند.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: خوشبختانه مجموع این اقدامات منجر به قرار گرفتن استان سیستان و بلوچستان در رتبه سوم اشتغال کشور در دست یابی به شاخص تعهد شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه این استان فاقد بنگاه های بزرگ اقتصادی بزرگ است، بیان کرد: نکته قابل توجه این است که این استان به دلیل نبود بنگاه‌های بزرگ اقتصادی از جمله پالایشگاه پتروشیمی، فولاد و خودروسازی با تکیه بر اشتغال روستایی، کوچک و خانگی بوده است.

وی گفت: در سال جاری تعهد اشتغال کشور بالغ بر ۵۲ هزار نفر بوده که ۲۱ هزار نفر آنها در پروژه‌های عمرانی مانند جهش ملی مسکن و سایر پروژه‌های عمرانی اعلام شده است.

کد خبر: ۱۹۰٬۱۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha