۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۴
 اعتماد به کانال‌های سیگنال‌فروشی نتیجه‌ای جز زیان ندارد
کارشناس بازارسرمایه:

 اعتماد به کانال‌های سیگنال‌فروشی نتیجه‌ای جز زیان ندارد

کارشناس بازار سرمایه گفت: مسئولیت ضرر سرمایه‌گذاران به علت استفاده از اطلاعات غیر رسمی بر عهده خودشان است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، سیاوش وکیلی کارشناس بازار سرمایه، بیان کرد: سرمایه گذاران می‌توانند به دو روش وارد بازار سرمایه شوند، روش اول سرمایه گذاری مستقیم است که در این روش، خود فرد اقدام به خرید یا فروش سهم می‌کند. در روش دوم افرادی که مهارت کافی ندارند سرمایه خود را به صندوق‌های سرمایه گذاری یا سبدگردان‌ها می‌دهند. البته گفتنی است در سایر بازارهای موازی امکان سرمایه گذاری غیر مستقیم وجود ندارد.

وی افزود: ما به افراد توصیه می‌کنیم که در صورت داشتن مهارت و زمان کافی، قسمتی از سرمایه خود را به صندوق‌های سرمایه گذاری بدهند، در این صورت بازده کسب شده توسط خود و بازده به دست آمده از صندوق‌ها را با یک دیگر مقایسه کنند، تا اگر بازده صندوق‌های سرمایه گذاری بیشتر بود مابقی دارایی خود را به روش غیر مستقیم وارد بورس کنند.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: سرمایه گذاران در روش مستقیم از تحلیل تکنیکال و بنیادین استفاده می‌کنند. البته بعضی از سهامداران از منابع مطمئن که حاصل تجربه و کار نهادهای اختصاصی است بهره می‌گیرند، اما تعدادی دیگر از بستر غیر رسمی مانند کانال‌های سیگنال فروشی استفاده می‌کنند.

وی افزود: بعضی از شبکه‌های غیر رسمی یا همان کانال‌های سیگنال فروشی ادعا می‌کنند که به اطلاعات محرمانه‌ای در رابطه با تعدادی از نمادها دسترسی دارند، اما حقیقت این است که اگر فردی به اطلاعات محرمانه دسترسی داشته باشد خودش از آن استفاده می‌کند و آن را با هزینه اندک در اختیار دیگران قرار نمی‌دهد؛ بنابراین مسئولیت ضرر سرمایه گذار به علت استفاده از اطلاعات غیر رسمی بر عهده خودش است.

وکیلی در پایان تاکید کرد: از سرمایه‌گذارانی که روش مستقیم را انتخاب می‌کنند خواهش‌مند هستیم که به کانال‌های سیگنال فروشی که با یک سیم کارت ایجاد شدند اعتماد نکنند و به سراغ شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری بروند.

کد خبر: ۱۸۹٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha