۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
افزایش سطح تقاضا در بازارهای سهام
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

افزایش سطح تقاضا در بازارهای سهام

با انتشار متن مذاکرات نشست پیشین فدرال رزرو آمریکا مشخص شد که بسیاری از اعضا با کاهش سرعت سیاست های انقباضی موافق هستند.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- با انتشار متن مذاکرات نشست پیشین فدرال رزرو آمریکا مشخص شد که بسیاری از اعضا با کاهش سرعت سیاست های انقباضی موافق هستند و این موضوع انتظارات نرخ بهره ای را محدوده افزایش ۰.۵ درصد در نشست بعدی تغییر داده است. با توجه به این شرایط سطح تقاضا در بازار های سهام افزایش یافته و احتمال اول در بازار های سهام و شاخص ادامه روند صعودی میان مدت خواهد بود. سطح مقاومتی ماژور ۳۴۳۰۰ واحدی در برابر صعود شاخص داوجونز قرار دارد.

۲- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، با وجود کاهش موجودی ذخایر نفت خام آمریکا، قیمت به موج نزولی بازگشته است و از نظر تکنیکالی نتوانسته از میانگین ۳۴ در تایم فریم چهارساعته عبور کند و در واکنش به مقاومت تغییر قطب یافته ۸۹ دلاری، به موج نزولی میان مدت بازگشته است. در کوتاه مدت قیمت در شرایط اصلاح زمانی در حرکت است، و در میان مدت احتمال نزول تا محدوده ۸۲ دلار برای هر بشکه تقویت شده است.

۳️- در بازار طلا، با انتشار متن مذاکرات نشست پیشین فدرال رزرو که موجب تغییر انتظارات نرخ بهره ای از افزایش ۰.۷۵درصدی به ۰.۵ درصدی شده است، تقاضا برای طلا افزایش داشته و احتمال صعود قیمت طلا در کوتاه مدت و میان مدت تقویت شده است. از نظر تکنیکالی، قیمت به میانگین مهم ۲۰۰ روزه رسیده و واکنش به این محدوده، تعیین کننده است.

۴️- در برابری یورو به دلار، انتشار متن مذاکرات نشست فدرال رزرو موجب کاهش تقاضا برای دلار شده است. ضمن اینکه امروز شاخص ماهانه وضعیت کسب و کار آلمان اعلام شد، که بهبود بهتر از انتظاری را نشان می داد و این موضوع نیز از روند صعودی قیمت حمایت کرده است. در میان مدت احتمال اول ادامه روند صعودی خواهد بود. در کوتاه مدت واکنش قیمت نسبت به محدوده مقاومت ماژور ۱.۰۴۸۲ تعیین کننده است.

کد خبر: ۱۸۹٬۸۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha