۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
افزایش قیمت «نهاده» صنعت پرورش شترمرغ را به تعطیلی کشانده است
یک فعال اقتصادی:

افزایش قیمت «نهاده» صنعت پرورش شترمرغ را به تعطیلی کشانده است

گرگان_ نیک زاد، پرورش دهنده شترمرغ گفت: قیمت سر به فلک کشیده نهاده‌ها، دیگر برای پرورش دهنده شتر مرغ توجیه اقتصادی ندارد.

رحمان نیک زاد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: افزایش لحظه ای در بخش نهاده ها منجر به این شده تا بسیاری از فعالان پرورش شترمرغ از این فعالیت کنارگیری کنند.

این پرورش دهنده افزود: هزینه های پرورش بسیار بالا رفته است به طوری که برخی مزرعه خود را جمع کرده و به شغلی دیگر رو آورده اند و یا با نصف توان تولید خود در حال فعالیت هستند.

به گفته وی، پرورش شترمرغ در گذشته رونق خوبی داشته اما در سال های اخیر نبود تسهیلات و صنایع تبدیلی فعالان این حوزه را با چالش جدی روبه رو کرده است.

نیک زاد ضمن بیان این موضوع که پرورش شتر مرغ سود زیادی را به همراه داشته، بیان کرد: از گوشت تا روده این حیوان قابل بهره وری است اما نبود صنایع تبدیلی وفرآوری در استان باعث شده تا سود این صنعت فقط از گوشت شترمرغ سودنصیب پرورش دهندگان شود.

وی ادامه داد: برای اینکه جانی دوباره به این صنعت داده شود باید مشکلات متعدد را حل کرده و حمایت بیشتری از پرورش دهنده صورت گیرد.

این پرورش دهنده شترمرغ یادآورشد: پرورش شترمرغ برای به سوددهی رسیدن دو سال زمان نیاز دارد درحالیکه تسهیلاتی که در اختیار فعالان این بخش قرار می دهند بدون تنفس است.

به گفته نیک زاد، صنعت پرورش شترمرغ سود ۸۰ درصدی به همراه دارد که اگر چالش های این حوزه رفع شود برای اقتصاد استان مفید خواهد بود.

کد خبر: ۱۸۹٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha