۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
۸۷ درصد تولیدات کشاورزی استان همدان به اراضی آبی وابسته است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان:

۸۷ درصد تولیدات کشاورزی استان همدان به اراضی آبی وابسته است

همدان - بهراملو، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بابیان اینکه ۸۷ درصد تولیدات کشاورزی استان همدان به اراضی آبی وابسته است، گفت: استفاده بهینه از آب با اجرای الگوی کشت محقق می‌شود.

رضا بهراملو در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تولیدات محصولات کشاورزی در استان همدان وابستگی شدیدی به آب دارد، گفت: ۸۷ درصد تولیدات کشاورزی استان همدان به اراضی آبی وابسته است.

وی با بیان اینکه اجرای الگوی کشت استفاده بهینه از آب را رقم می زند و در واقع الگوی کشت جانمایی صحیح تولید براساس پتانسیل‌های طبیعی، اصول اقتصادی و سیاست‌های استراتژیک کشور است و سه هدف فنی، اقتصادی و استراتژیک، الگوی کشت را تشکیل می‌دهد، افزود: محور اصلی الگوی کشت کاهش مصرف آب در قبال افزایش تولید است تا در طولانی‌مدت متناسب با رشد جمعیت تولید مواد غذایی انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان با تاکید بر دسترسی به تولید پایدار در بخش کشاورزی در ازای بهره‌برداری و بهره‌وری مناسب از منابع پایه، یادآور شد: اهداف اجرای الگوی کشت افزایش تولیدات محصولات کشاورزی بوم‌سازگار، کاهش مصرف آب، تامین استان غذایی و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به خشکسالی و کمبود آبی که در استان با آن مواجه هستیم الگوی کشت بر اساس میزان آب مصرفی ات، گفت: بسته‌های حمایتی برای رعایت‌کنندگان این طرح در نظر گرفته شده است.

بهراملو دریافت آب‌بها و برق بها به صورت ۵۰ درصد و اعطای تسهیلات کم‌بهره و کمک‌های بلاعوض را از برنامه های حمایتی در رعایت الگوی کشت برشمرد و گفت: گفت: کشاورزان در کنار معافیت ۵۰ درصدی آب و برق تسهیلات بلاعوض هم دریافت و در زمینه تغییر کاربری و تبدیل صنایع تبدیلی نیز مورد حمایت ویژه قرار می گیرند.

کد خبر: ۱۸۹٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha