۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
۱۰ واحد مرغداری در شهرستان اسدآباد تعطیل شد
مدیر جهادکشاورزی اسدآباد:

۱۰ واحد مرغداری در شهرستان اسدآباد تعطیل شد

همدان - مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از جوجه‌ریزی ۱۷۰ هزار قطعه‌ای مرغداری‌های این شهرستان خبر داد و گفت: از ۳۰ واحد مرغداری اسدآباد تعداد ۱۰ واحد به علت تغییر کاربری و یا دلایلی چون فوت مالک تعطیل هستند.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان، سقراط بیرنگ اظهار کرد: در حال حاضر از ۳۰ واحد مرغداری شهرستان اسدآباد تعداد ۲۰ واحد فعال بوده که در فروردین ماه امسال این تعداد مرغداری نسبت به ۱۷۰ هزار قطعه جوجه ریزی اقدام کرده اند.

وی ظرفیت هر دوره از جوجه ریزی ۲۰ واحد فعال مرغداری‌های شهرستان اسدآباد را در مجموع ۵۰۲ هزار و ۵۰۰ قطعه برشمرد و گفت: تولید سالیانه مرغ گوشتی شهرستان اسدآباد چهار هزار و ۵۳۶ تن بوده که از این میزان مرغ تولیدی، دو هزار و ۸۶۴ تن به مصرف شهرستان اختصاص داشته و مابقی و مازاد تولید نیز به سایر شهرستان‌های استان همدان و خارج از استان صادر می‌شود.

بیرنگ با اشاره به اینکه از ۳۰ واحد مرغداری اسدآباد تعداد ۱۰ واحد به علت تغییر کاربری و یا دلایلی چون فوت مالک تعطیل هستند، عنوان کرد: در حال حاضر شهرستان اسدآباد دارای چهار واحد مرغ مادر با ظرفیت ۱۰۳ هزار و ۵۰۰ قطعه بوده که تعداد دو واحد از مرغداری‌های مرغ مادر دارای فعالیت هستند.

وی با اشاره به کمبود و گرانی نهاده‌های دانه‌ای برای مرغداری‌های گوشتی شهرستان به عنوان یکی از دغدغه‌های مرغداران اسدآبادی عنوان کرد: در حال حاضر مرغداری‌ها مبلغ لازم برای دریافت حواله‌های دولتی ذرت و سویا را واریز کرده اند.

بیرنگ نداشتن نقدینگی، استرس تولید، کمبود و گرانی نهاده‌های دانه‌ای ذرت و سویا در بازار آزاد و مشکل تهیه نهاده‌های دانه‌ای را از دیگر دغدغه مرغداران برشمرد.

تولید سالیانه ۲۳۹ تن عسل در اسدآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد همچنین از تولید سالیانه ۲۳۹ تن عسل در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان اسدآباد دارای ۲۳ هزار و ۸۷۵ کندو زنبورعسل بومی بوده که این تعداد کندوی زنبورعسل شهرستان نسبت به سال گذشته از افزایش ۲۰ درصدی برخوردار است.

وی افزود: تعداد زنبورستان های این شهرستان ۲۶۲ مورد بوده که این تعداد زنبورستان برای بیش از ۲۸۰ نفر بهره بردار زنبورعسل اشتغال ایجاد کرده است.

وی با اشاره به تولید سالیانه دو کیلوگرم ژل رویال، ۳۰۷ کیلو بره موم و ۵۰۱ کیلو گرده گل توسط فعالان زنبورداری اسدآباد یادآور شد: در حال حاضر سالیانه ۱۲ هزار کندوهای مهاجر از شهرستان‌های دیگر در اسدآباد پذیرش می‌شود که این زنبورداران برای کوچ باید ابتدا از جهاد کشاورزی شهر مقصد اجازه ورود دریافت کرده و پس از بررسی و معاینه زنبورها در مکان مشخص شده توسط جهاد کشاورزی مستقر شوند.

کد خبر: ۱۸٬۹۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha