۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
برای پرداخت خلافی خودرو به کجا مراجعه کنیم؟

برای پرداخت خلافی خودرو به کجا مراجعه کنیم؟

برای پرداخت خلافی خودرو به کجا مراجعه کنیم؟ دیدن قبض یا پیام جریمه برای همه دردناک است.

به گزارش بازار، برای پرداخت خلافی خودرو به کجا مراجعه کنیم؟ دیدن قبض یا پیام جریمه برای همه دردناک است. علاوه‌بر هزینه‌ای که باید برای جریمه پرداخت کنید، بحث زمان هم در میان است. وجود ترافیک سنگین شهری و اهمیتی که زمان در دنیای امروز دارد، مطمئنا همه ما به دنبال پیدا کردن سریع‌ترین راه برای انجام دادن کارها هستیم. باتوجه‌به اهمیت این موضوع تصمیم گرفتیم شما را با انواع روش‌های پرداخت خلافی خودرو آشنا کنیم. اگر می‌خواهید علاوه‌بر روش‌های حضوری، راهی برای پرداخت فوری خلافی خودرو پیدا کنید، این مقاله راهنمای شما خواهد بود. 

نحوه پرداخت خلافی خودرو راهور 120

یکی از مراجع برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو، سایت پلیس راهور ناجا است. با مراجعه به این سایت و بعد از انجام چند مرحله می‌توانید قبض جریمه رانندگی خود را پرداخت کنید. بعد از ورود به سایت، در سمت صفحه گزینه «استعلام میزان تخلفات رانندگی» را انتخاب کنید. در این قسمت با وارد کردن شماره بارکد کارت ماشین (8 یا 9 رقم) از جزئیات و میزان خلافی خودرو مطلع خواهید شد. توجه داشته باشید پس از اینکه مبلغ جریمه را در سایت پلیس راهور پرداخت کردید، اطلاعات بعد از 72 ساعت در این سامانه ثبت خواهند شد. در نتیجه استعلام خلافی و پرداخت قبض جریمه بعد از 72 ساعت قابل استناد است. شما برای پرداخت خلافی موتور نیز می‌توانید از همین سایت و مراحل استفاده کنید. 

اگرچه در سایت 120 راهور شما به‌طور مستقیم با پلیس راهور به‌عنوان مرجع دریافت‌کننده جریمه در ارتباط هستید، اما اطلاعات جریمه خودرو در سامانه پلیس راهور به‌صورت هفتگی به‌روز می‌شود. در واقع این یکی از معایب پرداخت خلافی از این روش است. پیشنهاد می‌کنیم اگر برای پرداخت خلافی خودرو عجله دارید، به‌دنبال راه و مرجع بهتری بگردید.

پرداخت حضوری خلافی خودرو با مراجعه به دفاتر پلیس +10

اگر در پاسخ به سوال برای پرداخت خلافی خودرو به کجا مراجعه کنیم؟ به دنبال یک مرکز حضوری هستید، مراجعه به دفاتر پلیس +10 یکی از راه‌های مطمئن برای پرداخت حضوری خلافی خودرو است. در مواردی مثل زمان فروش خودرو به پرداخت فوری جریمه نیاز دارید. در این شرایط مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10 شاید بهترین راه برای پرداخت فوری خلافی خودرو نباشد. اگر جریمه خود را از طریق سایت راهور 120 پرداخت کرده‌اید، باید بدانید که اگرچه پرداخت در این سیستم آنلاین است اما بین 5 تا 10 روز طول می‌کشد تا اطلاعات سایت به‌روز و جریمه شما از سیستم پاک شود؛ بنابراین برای اطمینان از پرداخت باید به یکی از شعبه‌های پلیس +10 بروید و تاییدیه پرداخت را دریافت کنید. همچنین با مراجعه به دفتر پلیس +10، برگه تسویه خلافی برای شما ممهور می‌شود و در زمان فروش خودرو می‌توانید آن را به خریدار تحویل دهید. این تاییدیه یکی از مدارک لازم و ضروری برای مراجعه به مراکز تعویض پلاک است. از معایب این روش می‌توان به زمان‌بر بودن و پیچیدگی آن اشاره کرد. توصیه می‌کنیم برای حذف واسطه‌ها و صرفه‌جویی در زمان و انرژی، از سامانه آنلاین آیتول برای پرداخت خلافی خودرو استفاده کنید.

برای پرداخت خلافی خودرو به کجا مراجعه کنیم؟

پرداخت خلافی خودرو با موبایل؛ سریع و در دسترس 

چند سالی است که پرداخت قبض‌ موبایل، برق و آب با استفاده از اپلیکیشن‌ها امکان‌پذیر شده است. این امکان برای پرداخت خلافی خودرو و پرداخت عوارض آزادراهی هم وجود دارد و بعد از شیوع بیماری کرونا، پرداخت قبوض با موبایل رواج بیشتری پیدا کرده است. با استفاده از این اپلیکیشن‌ها علاوه‌بر استعلام خلافی خودرو با پلاک، می‌توانید لیست ریز خلافی را هم مشاهده کنید. همچنین در برخی از این برنامه‌ها امکان پرداخت جریمه رانندگی با استفاده از کد USSD وجود دارد. 

علاوه‌بر اپلیکیشن‌های موبایل که امکان استعلام و پرداخت قبض جریمه را برای ما فراهم کرده‌اند، دو روش دیگر هم برای استعلام خلافی خودرو با موبایل به‌صورت آفلاین وجود دارد. در روش اول با شماره‌گیری کد دستوری #110*، می‌توانید از میزان خلافی خودرو مطلع شوید. بعد از شماره‌گیری این کد باید شماره VIN را وارد کنید و سپس دو گزینه تحت عنوان خلافی خودرو و خلافی خودرو همراه با شناسه قبض و شناسه پرداخت در اختیار شما گذاشته می‌شود. روش دوم برای استعلام با موبایل، استفاده از سامانه پیامکی 1101202020 است. توجه داشته باشید که در این روش‌ها فقط امکان استعلام خلافی خودرو وجود دارد و شما نمی‌توانید خلافی خودرو را از طریق اس ام اس یا کدهای دستوری پرداخت کنید. در نتیجه برای پرداخت سریع و نهایی خلافی بهتر است که از سامانه پرداخت آنلاین آیتول کمک بگیرید.

برای پرداخت خلافی خودرو به کجا مراجعه کنیم؟

نحوه استعلام و پرداخت خلافی خودرو از طریق پیامک

کاربران اغلب ترجیح می‌دهند از سامانه‌های آنلاین و اپلیکیشن‌ها برای پرداخت خلافی خودرو استفاده کنند؛ اما امکان پرداخت خلافی خودرو با پیامک یکی از راه‌های کاربردی برای مواقعی است که به اینترنت دسترسی نداریم. سامانه پیامکی به شماره 1101202020 با دریافت شماره VIN خودرو، هزینه خلافی را به شما اعلام می‌کند. برای استعلام خلافی خودرو با پیامک به دو روش می‌توان اقدام کرد. در روش اول ابتدا باید شماره VIN و بعد ستاره (*) را بنویسید و این اطلاعات را به سامانه پیامکی 1101202020 ارسال کنید. در روش دوم بعد از نوشتن مربع (#)، باید شماره بارکد خودرو و سپس ستاره (*) را بنویسید و برای سامانه پیامکی استعلام خلافی خودرو بفرستید.

پس از اینکه این اطلاعات برای سامانه پیامک شد، میزان خلافی به همراه شناسه پرداخت و قبض از طریق پیامک به شما اعلام می‌شود. با استفاده از شناسه می‌توانید به سامانه آنلاین پرداخت خلافی وارد شوید و قبض جریمه را پرداخت کنید. 

پرداخت آنلاین خلافی خودرو با استفاده از خدمات سامانه آیتول 

آیتول، یک درگاه ورودی سرویس‌های تجمیع شده عوارض خودرو است. با استفاده از این سامانه می‌توانید بسیاری از  کارهای مربوط به خودرو مثل استعلام و پرداخت خلافی خودرو، استعلام گواهینامه رانندگی و خرید بیمه بدنه را به‌صورت آنلاین و غیرحضوری، با روشی مطمئن و در کمترین زمان انجام دهید. در هر نقطه از ایران که باشید، می‌توانید فقط با ورود شماره پلاک خودرو، تلفن همراه و کد ملی که متعلق به مالک خودرو است، لیست خلافی خودرو را دریافت و سپس مبلغ جریمه را پرداخت کنید. برای استعلام خلافی خودرو با پلاک در سامانه آیتول نیازی به ثبت‌نام در سامانه سخا ندارید و استعلام بدون نیاز به ارائه کد انجام می‌شود.

با ورود اطلاعات و پرداخت هزینه استعلام، می‌توانید لیست کامل خلافی را در سایت مشاهده کنید. بعد از مشاهده لیست، امکان پرداخت رایگان خلافی به‌صورت موردی به شما داده می‌شود. 

همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که هزینه استعلام خلافی 5200 تومان است. این مبلغ به‌عنوان کارمزد استعلام خلافی، توسط سامانه‌ی پلیس راهور از کاربران دریافت می‌شود. آیتول دخل و تصرفی در تعیین این هزینه ندارد.

برای پرداخت خلافی خودرو به کجا مراجعه کنیم؟

پرداخت سریع و مطمئن خلافی خودرو و موتور با آیتول 

هنوز به دنبال جواب این سوال هستید که برای پرداخت خلافی خودرو به کجا مراجعه کنیم؟ باتوجه‌به اهمیت بحث زمان و حضور در عصر ارتباطات، بهتر است که به جای روش‌های حضوری و زمان‌بر به دنبال روش‌های پرداختی آنلاین و یک سامانه مطمئن برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو باشید. سامانه آیتول امکان استعلام و پرداخت آنلاین جرایم راهنمایی و رانندگی به همراه لیست جزییات را برای کاربران فراهم کرده است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت itoll.ir می‌توانید علاوه‌بر استعلام خلافی، لیست جزئیات خلافی را دریافت و نسبت به پرداخت قبض جریمه اقدام کنید. همچنین در صورت نیاز به پشتیبانی می‌توانید با شماره 02189518010 تماس بگیرید. 

کد خبر: ۱۸۹٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha