۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
توماس ثورنتون درباره فرصت خرید بیت کوین چه می گوید؟

توماس ثورنتون درباره فرصت خرید بیت کوین چه می گوید؟

اگر درزمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنید، حتما بیت کوین که یکی از مشهورترین و گران‌قیمت‌ترین کوین‌ها به شمار می‌آید را می‌شناسید.

به گزارش بازار، اگر درزمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنید، حتما بیت کوین که یکی از مشهورترین و گران‌قیمت‌ترین کوین‌ها به شمار می‌آید را می‌شناسید، زیرا در حال حاضر بیت کوین (Bitcoin) یکی از تاثیرگذارترین کوین‌ها محسوب می‌شود که ارزش آن می‌تواند سایر رمز ارزها را نیز تحت‌تاثیر قرار دهد. ما در این مطلب قصد داریم به موضوع فرصت خرید بیت کوین و بررسی قیمت آن بپردازیم تا چنانچه در این حوزه فعالیت می‌کنید و یا مایل هستید در آیندۀ نزدیک در خصوص خریدوفروش بیت‌ کوین فعالیت کنید، بدانید که تحلیل‌گران دربارۀ قیمت بیت کوین و آیندۀ آن چه نظری دارند.

بیت کوین چه رمز ارزی است و خرید آن چه مزایایی دارد؟

بد نیست پیش از آن‌که به مبحث شرایط خرید Bitcoin و آیندۀ آن اشاره کنیم، کمی دربارۀ خود بیت‌کوین صحبت کنیم و اطلاعاتی را دربارۀ آن با شما در میان بگذاریم. همان‌طور که می‌دانید و پیش‌تر هم به این موضوع اشاره کردیم، بیت کوین یکی از قدیمی‌ترین انواع رمز ارزها به شمار می‌آید که مدت یک دهه از استخراج آن می‌گذرد. در این مدت تعداد افراد بسیاری از سرتاسر دنیا به خرید این رمز ارز روی آورده‌اند به طوری که در حال حاضر Bitcoin در صدر جدول خریدوفروش ارزهای دیجیتال قرار گرفته‌است.

Bitcoin اولین بار در سال ۲۰۱۱ شناخته شد. هرچند که از سال ۲۰۰۸ بحث ارزهای دیجیتال توسط شخصی به نام ساتوشی ناکاموتو مطرح شده بود. اما بیتکوین توانست جایگاه خود را در مدت‌زمان کوتاهی پس از این معرفی پیدا کند. به طوری که بسیاری از افراد میل به استخراج این نوع ارز دیجیتال پیدا کردند. بی‌شک این رمز ارزها در آینده قابلیت‌هایی خواهند داشت که طرز تفکر ما را درمورد هر آنچه درخصوص پول می‌شناسیم تغییر خواهد داد. مهم‌تر آن‌که با وجود رمز ارزها، شیوۀ معاملات نیز تا چند سال آینده تغییرات اساسی پیدا خواهد کرد.

شایان ذکر است خرید Bitcoin حتما مزایای زیادی در بردارد که تا این اندازه موردتوجۀ تریدرها و فعالان در این بازار قرار گرفته‌است. در ادامه به چند نمونه از مزایای آن اشاره خواهیم کرد:

  • هویت هیچ یک از افرادی که درزمینۀ خرید بیت کوین فعالیت دارند فاش نمی‌شود.
  • از آنجا که این رمز ارز توسط الگوریتم‌های رمزنگاری‌شده استخراج می‌شود، امکان هیچ نوع کلاهبرداری‌ای هنگام خرید آن وجود ندارد.
  • این رمز ارز و سایر ارزهای دیجیتال هیچ‌گاه نمی‌توانند مورد دستبرد سارقان قرار گیرند.
  • امکان تقلب روی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال وجود ندارد.
  • با دسترسی به کامپیوتر یا گوشی موبایل می‌توان از تراکنش‌ها به‌صورت لحظه‌ای اطلاع پیدا کرد.
  • امکان تبدیل آن به پول‌ رایج هر کشور به‌راحتی فراهم شده‌است.
  • همیشه خریدار و فروشنده برای ارزهای دیجیتال وجود دارد.
  • هیچ دولت، نهاد و یا گروهی نمی‌تواند جلوی استفاده از آن را بگیرد.
  • انسداد آن توسط گروه‌ها و نهادهای مختلف امکان‌پذیر نخواهد بود.

توماس ثورنتون درباره فرصت خرید بیت کوین چه می گوید؟

چگونه می‌توان متوجه شد چه زمانی برای خرید بیت کوین مناسب است؟

۱) شایان ذکر است که شاخص TD Sequential وجود دارد که می‌تواند آیندۀ خرید رمزارزها بخصوص Bitcoin را پیش‌بینی کند. این پیش‌بینی‌ها نشان داده‌است که تا سال ۲۰۲۰ این بازار ممکن است دچار رکود و یا سقوط شود، اما از این زمان به بعد شانس بازگشت وجود دارد و می‌توان زمان حال را فرصت خوبی برای خرید بیت کوین دانست.

۲) اندیکاتور TD Sequential که در زمان همه‌گیری کرونا مشخص کرده بود میزان سقوط این رمز ارز تا چه حدی است، در حال حاضر پیش‌بینی کرده‌ که زمان خرید بیت کوین فرا رسیده‌است. والکس از beincrypto نقل کرده‌است که معامله و ترید کردن همواره یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های بازار ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید. در این زمینه شاخص‌های معاملاتی به‌عنوان ابزاری برای کمک به معامله‌گران برای پیش‌بینی روند قیمت به‌کار گرفته شده‌اند. دربارۀ این ابزارها باید گفت که آن‌ها در کنار همین رمزارزها رشد کرده و شناخته شده‌اند و به مرور زمان نیز اشکالات و باگ‌های آن‌ها از بین رفته‌است، بنابراین برای آن‌که بتوانید در این زمینه فعالیت کنید، لازم است با این ابزارها آشنا شده و چگونگی استفاده از آن‌ها را بیاموزید.

۳) شاخص TD Sequential که یکی از این اندیکارتورها به شمار می‌آید که توسط فردی به نام تام دی‌مارک Tom DeMark به وجود آمده‌است. کاری که این اندیکاتور می‌کند کار کردن بر روی شاخص‌هایی است که به پیش‌بینی نقاط عطف و بازگشت روند می‌پردازند.

۴) اندیکاتور TD Sequential بر روی قیمت بیت کوین کار کرده و قدرت و ضعف بازار و احتمال معکوس‌شدن آن را نشان می‌دهد. شمارش معکوس این شاخص قادر است میزان کاهش خریداران و فروشندگان را اندازه‌گیری کرده و روند آن را نشان دهد. این شاخص دارای وب‌سایتی است که در آن آمده قادر است از طریق یک فرآیند مقایسه، قیمت چندمرحله‌ای متشکل از شاخص‌های راه‌اندازی و شمارش معکوس، داده‌های قیمتی نامتجانس را تجزیه و تحلیل کرده و بینشی از قدرت یا ضعف روند بازار و احتمال معکوس‌شدن آن را ارائه کند.

۵) توماس ثورنتون Thomas Thornton بنیان‌گذار شرکت مشاورۀ سرمایه‌گذاری تله‌متری Telemetry، با استفاده از این شاخص ادعا کرده‌است که کف قیمت Bitcoin فرارسیده است. ثورنتون متذکر شده‌است که امکان رسیدن به قیمت ۱۷۸۲۰ دلار برای بیت کوین ممکن است. به همین دلیل از سرمایه‌گذاران خواسته تا از خریدوفروش یا ترید مبالغ بزرگ خودداری کرده و از سطح ۱۵۰۰۰ دلار به‌عنوان حد ضرر استفاده کنند.

۶) همچنین توماس ثورنتون در این وب‌سایت گفته است این سیگنال ممکن است دوباره کار کند. ضمن آن‌که ادعا کرده خطرات لیکوییدشدن و ریسک‌های طرف معاملۀ بزرگی در این میان وجود دارد که اگر به این موارد، خطر ورود قانون‌گذار و سیاست‌مداران را نیز بیفزایید، اوضاع بسیار مشکل‌تر خواهد شد، بنابراین از سطح ۱۵۰۰۰ دلار به‌عنوان استاپ استفاده کرده و بیش‌تر از ۵ درصد از پورتفوی خود را درگیر نکنید.

۷) بنابر آنچه دربارۀ شاخص و اندیکاتور TD Sequential بیان کردیم، می‌توان گفت زمان خرید Bitcoin برای افرادی که در این حوزه فعال هستند، به وجود آمده که با توجه به قیمت بیت کوین می‌توان این معاملات را انجام داد.

۸) با استناد به صرافی والکس، سرمایه‌گذاری روی رمزارزها سرمایه‌گذاری روی آینده به شمار می‌آید، زیرا می‌توان آن را راهی مطمئن برای ورود به بازارهای بدون مرز جهانی دانست.

۹) نکتۀ دیگر که فعالیت در این حوزه به‌همراه دارد، برخورداری از شفافیت و غیرمتمرکز بودن بازار رمزارزها است که هیچ چیز پنهانی‌ای در آن وجود ندارد. مضاف بر اینکه می‌توانید از دارایی‌های خود در برابر تورم و بحران‌های اقتصادی جلوگیری کرده و تراکنش‌های خود را در هر جایی از جهان به شکلی سریع با کمترین کارمزد انجام دهید.

توماس ثورنتون درباره فرصت خرید بیت کوین چه می گوید؟

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید در بازار رمزارزها فعالیت کنید و یا کسب‌وکار خود را افزایش دهید، بهتر است نسبت به این بازار اطلاعات کافی به‌دست آورید و از تحلیل‌های متنوع باخبر باشید. همچنین باید بدانید چگونه از ابزارهای مختلف که برای این مورد طراحی شده‌اند استفاده نمایید. بسیاری از تحلیلگران این بازارها هستند که روند استفاده از آن‌ها را بازگو کرده و یا خودشان طبق تحلیلی که داشته‌اند توانسته‌اند برای خریداران و فروشندگان مشخص کنند که چه زمانی برای فروش و یا خرید بیت کوین مناسب است.

کد خبر: ۱۸۹٬۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha