۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
فروش سیاه دانه گلستان با واردات بیش از اندازه سخت شد
یک کشاورز گلستانی:

فروش سیاه دانه گلستان با واردات بیش از اندازه سخت شد

گرگان- خسروی، یک کشاورز گلستانی گفت: سال گذشته هر کیلو گرم سیاه دانه در بازار ۶۰ هزار تومان بود ولی امسال با واردات بیش از اندازه، فروش این محصول دچار مشکل شده است. 

علی خسروی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: آمارهای ثبت شده در مرکز خدمات جهاد کشاورزی گلستان در مورد کشت سیاه دانه کمتر از مقدار واقعی است.

این کشاورز گلستانی ادامه داد: سال گذشته سیاه دانه در بازار ۶۰ هزار تومان برای هر کیلو گرم بود ولی امسال با واردات بیش از اندازه، فروش این محصول دچار مشکل شده است.

خسروی با بیان اینکه کشاورزان زیادی اقدام به کشت سیاهدانه در گلستان کرده اند، ادامه داد: دولت تمهیداتی برای خرید این محصول ندارد و همین باعث شده مشکلات کشاورزان زیاد شود.

این کشاورز گلستانی گفت: دستگاه های مکانیزه برای سورت سیاه دانه در گلستان وجود ندارد و ما باید در هر کیلو بیشتر از ۱۰ هزار تومان هزینه سورت و حمل و نقل را پرداخت کنیم.

وی افزود: به طور معمول کشاورز بخواهد هر نوع کشتی را انجام دهد معایب و مزایای آن را سنجیده و سپس اقدام به کشت می کند براین اساس سیاه دانه مزایای زیادی برای کشت دارد.

خسروی تصریح کرد: یکی از مزایای کشت سیاه دانه نسبت به بسیاری از گونه ها نیاز آبی کم این گیاه است و با توجه به اینکه کشت آن به صورت دیم است می تواند جایگزین محصولات کشت آبی شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در رسانه ها برای کشت چنین محصولاتی تبلیغ شود، افزود: سیاه دانه برای خاک مزرعه به عنوان گونه تنوع کشت محسوب می شود و در مقابل آفات هم مقاوم است.

این کشاورز گلستانی با بیان اینکه سیاه دانه نیاز به سم پاشی و آفت کش ندارد، گفت: همین موضوع انگیزه کشت این محصول را افزایش می دهد ضمن اینکه کاشت سیاه دانه و محصولات اینچنینی به تنوع کشت کمک می کند.

کد خبر: ۱۸۹٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha