۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳
فروش پنبه زارها در شرق مازندران شدت یافته است
در گفتگو با بازار؛

فروش پنبه زارها در شرق مازندران شدت یافته است

بهشهر- شکری، پنبه کار مازندرانی گفت: پایین بودن نرخ پنبه فروش پنبه زارها را در شرق استان بیشتر کرده که جای نگرانی است.

محمد شکری در گفتگو با خبرنگار بازار اگر نهاده کشاورزی ارزان باشد مشکلی برای اشتغال و توسعه پنبه کاری نداریم، گفت: روستای قره تپه بهترین مزارع پنبه، گندم و کلزا را دارد ولی به دلیل گرانی سموم و کیفی نبودن آن مشکلات را تشدید کرده است.

وی با بیان این که هزینه های بالا سبب شده تا کشاورزان رغبتی به کار و تولید نداشته باشند، گفت: تامین ادوات کشاورزی نظیر تراکتور نیاز کشاورزان است و باید دولت حمایت های لازم را داشته باشند.

وی پایین بودن قیمت پنبه را در مقابل هزینه های بالای آن از دیگر مسائل فراروی کشاورزان ذکر کرد و گفت: پنبه با قیمت ۲۵ هزار تومان از کشاورزان خریداری شده و این مسئله کشت این محصول را کاهش داده است.

شکری یادآور شد: ۹ هزار هکتار مزرعه در این روستا وجود دارد ولی به دلیل بارندگی کم و نداشتن امکانات و تجهیزات مورد نیاز کشاورزی غیرصرفه شده است.

این پنبه کار مازندران با تاکید براین که جوانان رغبتی به پنبه کاری ندارند، گفت: صرفه اقتصادی نداشتن پدیده فروش زمین را شدت بخشیده است و ادامه این روند در سال های آینده مشکلات را دوچندان خواهد کرد.

وی خواستار ارائه نهاده های دولتی برای توسعه پنبه کاری در منطقه شد و گفت: کمبود آب کشاورزی اهالی منطقه را رنج می دهد و با آن که دارای حق آبه از نکارود هستیم اما کانال و آبراه لایروبی نشده است.

کد خبر: ۱۸۹٬۴۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسین درویش‌نژاد IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
      0 0
      آب نکا رود کجا بود.بودجه سد رو خوردن.خبری از سد و آبگیری نیست