۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
تاخیر در اخذ تاییدیه حیاکارت؛ علت شلوغی پروازهای قطر
سخنگوی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی اعلام کرد

تاخیر در اخذ تاییدیه حیاکارت؛ علت شلوغی پروازهای قطر

سخنگوی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: مسافران قطر باید قبل از حرکت به سوی فرودگاه از داشتن حیاکارت و بلیت مسابقات و بلیت پرواز مطمئن باشند تا در فرودگاه معطل نشوند.

به گزارش بازار، جواد صالحی، با اشاره به شلوغی امروز بخش پروازهای خروجی ترمینال فرودگاه امام خمینی و اعتراض برخی مسافران گفت: تاخیر در دریافت تاییدیه حیاکارت، موجب شلوغی و علت گلایه برخی مسافران پروازهای به مقصد قطر در فرودگاه امام خمینی است.

سخنگوی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی افزود: قطر از دهم آبان تا دوم دی ماه، حیاکارت را جایگزین روادید خود کرده و مسافرانی که قصد سفر به این کشور را دارند با توجه به برگزاری مسابقات جام جهانی؛ باید حیاکارت داشته باشند.

وی افزود: کشور قطر مرزهای خود را به روی همه مسافران باز کرده است و این کارت از مزایای مختلفی همچون استفاده رایگان از حمل و نقل عمومی، برنامه ریزی هوشمند سفر و غیره برخوردار است.

صالحی درباره گلایه برخی مسافران در فرودگاه امام خمینی گفت : برخی مسافران با وجود داشتن بلیت پرواز با مراجعه به فرودگاه از پرواز جا مانده اند که دلیل آن نداشتن تاییدیه حیاکارت یا تاخیر در دریافت آن بوده است.

سخنگوی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی با تاکید بر اینکه داشتن حیاکارت برای همه مسافران قطر الزامی است، افزود : تمهیداتی با همکاری شرکت های هواپیمایی و چارتر کنندگان فراهم کرده ایم تا افرادی که از پرواز جا مانده اند پس از دریافت تاییدیه حیاکارت خود، به قطر سفر کنند.

صالحی گفت : شهر فرودگاهی امام خمینی این آمادگی را دارد که هر نوع درخواستی از سوی شرکت های هواپیمایی را به منظور تسهیل سفر مسافران در کمترین زمان ممکن پاسخگو باشد.

گفتنی است دولت قطر در مقررات جدید پروازی فرودگاهها و شرکتهای هواپیمایی را که در ایام جام جهانی پروازی به مقصد فرودگاه دوحه دارند مکلف کرده است پیش از اجازه دادن به مسافران برای سوار شدن به هواپیما، تاییدیه حیاکارت آنها را کنتر ل کنند و در صورتی که مسافران پروازی بدون حیاکارت وارد فرودگاه دوحه شوند، شرکت هواپیمایی حامل آنها مشمول جریمه سنگین خواهد شد.

کد خبر: ۱۸۸٬۹۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha