۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۰
حذف تقاضای کاذب و دو نرخی بودن خودرو با عرضه خودرو در بورس کالا
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد

حذف تقاضای کاذب و دو نرخی بودن خودرو با عرضه خودرو در بورس کالا

سازوکار مربوط به عرضه خودروهای پرتیراژ در بورس کالا موجب شفافیت بیشتر، رفع دونرخی بودن خودرو شده و تقاضاهای کاذب بازار را حذف و تنها مصرف‌کننده واقعی درصدد خرید خودرو خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، بهزاد رحیمی نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هدف از عرضه خودروهای پرتیراز در بورس کالا می‌تواند به ایجاد تعادل قیمت خودرو کمک بسیار داشته باشد گفت: خوشبختانه طی ماه‌های گذشته با راهیابی محصولات صنعت خودرو به بورس و عرضه آنها از طریق بورس کالا، شاهد تنظیم صحیح حجم عرضه و تقاضا و به تعادل رسیدن بازار و قیمت‌ها هستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس کالا برای شرکت‌های سازنده و مصرف کننده بسیار مثبت ارزابی می‌شود، افزود: شفافیت در قیمت‌ خودرو از جمله انتظاراتی است که همزمان با عرضه خودرو در بورس کالا از سوی فعالان اقتصادی و مصرف کننده نهایی وجود دارد. بنابراین، اگر قیمت‌ محصولات، واقعی و نه بر اساس قیمت‌های دستوری انجام گیرد، به طور قطع دست دلالان و اشخاصی که از آن کالا به عنوان یک کالای سرمایه‌ای استفاده می‌کنند، کوتاه‌ و کالای مورد نظر بدون واسطه به دست مصرف‌کننده نهایی خواهد رسید.

وی در ادامه اظهار کرد: این سازوکار موجب شفافیت شده و دونرخی بودن خودرو را از بین برده، ضمن آنکه تقاضاهای کاذب بازار حذف و تنها مصرف‌کننده واقعی درصدد خرید خودرو خواهد بود.

رحیمی تصریح کرد: بهتر است مدیریت بهینه ای هم برای حاشیه سودی که از عرضه خودرو در بورس کالا به دست می آید صورت گیرد به این شکل که صرف توسعه و افزایش فناوری و کیفیت خودروها شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: کشف قیمت عادلانه و ایجاد قیمت‌گذاری شفاف بر پایه تعادل میان عرضه و تقاضا و نیاز بازار، ایجاد بستری مطمئن برای انجام معاملات، ساماندهی بازار، کاهش نوسانات کاذب بازار کالاها و حذف دلالان از جمله مزایایی است که با قطعی شدن نظر دولت مبنی بر عرضه خودرو در بورس کالا شکل گرفته و توسعه هم پیدا می‌کند.

کد خبر: ۱۸۸٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha