۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
نخستین محموله میگوی تولیدی گلستان به امارات صادر شد
مدیرکل دامپزشکی گلستان:

نخستین محموله میگوی تولیدی گلستان به امارات صادر شد

گرگان- مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: نخستین محموله میگوی تولیدی این استان به وزن ۲۴ تُن از طریق بندر شهیدباهنر بندرعباس به کشور امارات صادر شد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی گلستان علی کاووسی، اظهار کرد: صادرات مستقیم میگوی تولیدی گلستان به کشورهای هدف از جمله روسیه امکان‌پذیر است.

مدیرکل دامپزشکی گلستان ادامه داد: صادرکنندگان گلستانی برای ارسال میگو به روسیه باید درخواست خود را برای دریافت کد ثبت کشور روسیه اعلام کنند تا مراحل اداری آن از جمله حضور کارشناس این کشور برای بررسی کیفیت محصول و صدور مجوز انجام شود.

کاووسی ادامه داد: صادر کنندگان میگو در گلستان به تازگی خواستار حل مشکل صادرات مستقیم میگوی به روسیه شدند.

به گفته مدیرکل دامپزشکی گلستان، قبل از شیوع ویروس کووید ۱۹، چین، ویتنام، امارات، هنگ کنگ، عمان و اسپانیا، عمده مقصد صادرات میگوی گلستان بودند.

گفتنی است امسال تولید میگو از استخرهای پرورش در مجتمع گمیشان با برداشت سه هزار و ۱۰۰ تُن نسبت به سال زراعی قبل ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

برداشت میگو از اواخر هفته نخست شهریورماه تا اوایل دهه سوم مهرماه سال جاری از سطح هزار و ۵۴۲ هکتار در قالب ۱۰۰ استخر و با پرورش میانگین تراکم ۱۷۰ هزار قطعه در هکتار در مجتمع گمیشان واقع در شمال غربی استان گلستان انجام شد.

کد خبر: ۱۸۸٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha