۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
 حذف ارز ۴۲۰۰ یک انقلاب بود| لزوم افزایش سرمایه بانک‌ها
کارشناس مسائل اقتصادی:

حذف ارز ۴۲۰۰ یک انقلاب بود| لزوم افزایش سرمایه بانک‌ها

غزنوی، کارشناس اقتصادی گفت: تجربه حذف ارز ۴۲۰۰ که یک انقلاب بود بالاخره نتیجه داد و مشخص شد که میتوانیم تصمیمات سخت هم در اقتصاد گرفت.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، حمیدرضا غزنوی، دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران با تاکید بر لزوم افزایش سرمایه بانک‌ها با هدف حمایت از تولید و اعطای تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده تولید دریافت تسهیلات است که به‌نظر می‌رسد با استفاده از نقش بازار سرمایه بتوان تاثیرگذاری خوبی در این‌بخش داشت و با اعطای اوراق و واگذاری سهام بانکها به بخش خصوصی به افزایش سرمایه بانکها کمک کنند.

وی‌ ادامه داد: منابع بانکها باید به فروش برود و به سرمایه بانکها تبدیل شود تا در مسیر اعطای تسهیلات به‌ بخش های مولد قرار گیرد.

غزنوی تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که بانکها، سرمایه ثبتی و منابع خود را مبنای اعطای تسهیلات قرار دهند و درصدی از جمع این دو مولفه را مد نظر قرار دهند. بهتر است که واحدهای اقتصادی که فروش خوبی دارند یا شاخصه های مثبت تولید دارند مستثنی قرارگیرند و همه با یک چوب رانده نشوند و این بابی برای تشویق بیشتر باشد.

غزنوی تاکید کرد: در مجمع کارآفرینان ایران به دنبال دیپلماسی اقتصادی هستیم و درصدد تقویت پیشران ها در اقتصاد کشور هستیم. تجربه حذف ارز ۴۲۰۰ که یک انقلاب بود بالاخره نتیجه داد و مشخص شد که میتوانیم تصمیمات سخت هم در اقتصاد گرفت.

کد خبر: ۱۸۸٬۷۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha