۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
ذخیره سازی گوشت قرمز برای تنظیم بازار اردبیل
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ذخیره سازی گوشت قرمز برای تنظیم بازار اردبیل

اردبیل - تقی زاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار به ویژه ایام پایانی سال و ماه رمضان، کشتار دام و ذخیره سازی گوشت قرمز را از چهار قطب کشور انجام می‌دهد.

نادر تقی زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با محوریت کشت و صنعت و دامپروری مغان و عقد قرارداد در قبال تامین نهاده های دامی و خرید و کشتار دام سبک و سنگین قرار است اردبیل نیز تامین گوشت قرمز را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: در قالب این طرح قرار است ۱۰۰ هزار راس دام سبک و ۱۰ هزار راس دام سنگین کشتار و تامین یک میلیون تن گوشت قرمز رقم بخورد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل تصریح کرد: این طرح با همکاری شرکت پشتیبانی دام و مجموعه های تولیدی انجام می شود تا با بهره گیری از توان نژاد مغانه بتوان نیاز بازار را پاسخگو بود.

تقی زاده ادامه داد: در سطح کشور نیاز روزانه به گوشت قرمز ۲۰۰ هزار تن است که متناسب با این نیاز در چهار استان کشور به عنوان قطب اصلی کشتار و ذخیره سازی دام سنگین و سبک انجام می شود که کشت و صنعت مغان نیز در این زمینه پیشتاز است.

وی ظرفیت تولید گوشت قرمز را در این استان ۳۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: نیمی از این تولیدات به مصرف داخلی رسیده و نیم دیگر به سایر استان ها ارسال می شود تا برای تنظیم بازار مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر: ۱۸۸٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha