۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
شورای عالی استان‌ها مجمع هدایت مشارکت مردم با دولت است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

شورای عالی استان‌ها مجمع هدایت مشارکت مردم با دولت است

مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شورای عالی استان‌ها اتاق فکر و مجمع برنامه ریزی و هدایت مشارکت مردم با دولت است، اما از این ظرفیت استفاده حداکثری نشده است.

به گزارش بازار، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از حضور در نشست هم‌اندیشی با اعضای شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا به اعتبار قانون اساسی یکی از ارکان تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کشور است و توفیقات بسیار خوبی هم در مدیریت شهری و روستایی داشته‌اند.

مرتضوی افزود: شورای عالی استان‌ها اتاق فکر و مجمع برنامه ریزی و هدایت مشارکت مردم با دولت است، اما از این ظرفیت استفاده حداکثری نشده و امیدواریم با حسن تدبیر ریاست شورای عالی استان‌ها و اعضای این شورا و همکاری مجموعه دولت در حوزه‌های مختلف از جمله در زمینه توسعه تعاون در کشور و واگذاری بخشی از مأموریت‌های اجرایی وزارت‌خانه به شوراها و شهرداری‌ها موفق عمل شود.

وزیر تعاون تصریح کرد: بسترسازی به منظور ایجاد اشتغال و مسکن که یکی از پیشران‌های اقتصادی کشور است، از جمله مواردی است که شوراهای شهر و روستا و شهرداری‌ها نقش منحصر به فردی در این زمینه دارند و اگر این زنجیره یعنی دولت و شوراها مکمل هم باشند و هم افزا بشوند، می‌توان فصل جدیدی در زمینه مسکن و اشتغال برای جوانان فراهم کرد.

مرتضوی همچنین گفت: اگر این موضوعات حل شود، به موضوع ازدواج جوانان و قانون جوانی و جمعیت هم جامه عمل پوشانده خواهد شد. از سوی دیگر آسیب‌های اجتماعی هم کم می‌شود چرا که اگر اشتغال را سامان دهیم، آسیب‌های اجتماعی هم کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر: ۱۸۸٬۵۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha