۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
طرح پرداخت حقوق یکسان اعلام وصول می شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

طرح پرداخت حقوق یکسان اعلام وصول می شود

اردبیل- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طرحی با امضای ۳۲ نفر از نمایندگان مجلس با رویکرد پرداخت حقوق یکسان به همه کارکنان به امضا رسیده و به زودی اعلام وصول می شود.

میرغنی نظری در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: براساس این طرح که در کمیسیون های تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد امیدواریم قبل از لایحه بودجه سال آینده این طرح نهایی شده و همه کارکنان از یک شرایط یکسان در پرداخت حق و حقوق بهره مند شوند.

وی با اشاره به اصلاح قانون ساماندهی جذب نیرو و شرایط استخدامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۸ نوع قرارداد و پرداخت حقوق را شاهد هستیم در حالی که در این طرح که تا یک ماه آینده به تصویب می رسد همه نیروها تابع شرایط استخدامی پیمانی و رسمی خواهند شد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب این دو طرح امیدواریم دغدغه کارکنان از بابت نوع استخدام و پرداخت حقوق برطرف شده و دیگر تبعیضی را بین شرکت ها و سازمان های مختلف شاهد نباشیم.

نظری با انتقاد از پرداخت نشدن منابع تبصره ۱۸ با گذشت ۸ ماه از سال بیان کرد: از ۱۰۳ هزار میلیارد تومان منابع اشتغال در این بخش ریالی پرداخت نشده است.

بودجه عمرانی پرداخت شده استان کمتر از ۷ درصد است

وی افزود: بودجه عمرانی پرداخت شده استان کمتر از ۷ درصد است در حالی که فصل کاری در این استان به اتمام رسیده و فرصت جذب این منابع بسیار محدود به نظر می رسد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به نارضایتی های مردم از شرایط اقتصادی اشاره و تصریح کرد: در جلسات غیرعلنی ابعاد مختلف حوادث اخیر در کشور مورد بررسی قرار می گیرد و باید مسئولان با تدبیری مناسب مشکلات اقتصادی مردم را که ریشه اصلی این حوادث است برطرف کنند.

نظری ادامه داد: اعتراض حق مردم است و ما قطعا باید به این مطالبات پاسخ دهیم و بیانیه اخیری که در مجلس امضا شد بنده به هیچ وجه آن را مطلوب نمایندگان نمی دانم.

دولت نسبت به تهیه کالابرگ و کاهش قیمت کالاهای اساسی اقدام کند

وی بیان کرد: به رغم آنکه دولت مدعی است دو برابر سال های گذشته نفت می فروشد اما وضعیت اقتصادی مردم اصلا مطلوب نیست در حالی که باید وزرای دولت سیزدهم نسبت به تهیه کالابرگ و کاهش قیمت کالاهای اساسی مردم به نرخ شهریور سال گذشته اقدام می کردند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی افزود: ما منتقد دولت هستیم و هیچ واهمه ای در این زمینه نداریم و بر این باوریم باید مطالبات و خواسته های مردم به صورت دقیق مورد رصد و پیگیری قرار گیرد.

نظری کمبود دارو را از دیگر مشکلات مردم در هفته های اخیر برشمرد و گفت: ما از ابتدای سال در این زمینه تذکر و هشدارهای لازم را به دولت داده بودیم ولی برخی غفلت ها باعث شد تا امروز گرفتاری اساسی را در این بخش شاهد باشیم.

ضرورت اصلاح قانون بانک مرکزی و جلوگیری از رفتار خودسرانه بانک ها

وی ضرورت اصلاح قانون بانک مرکزی و جلوگیری از رفتار خودسرانه بانک ها را یادآور شد و بیان کرد: تاکنون بانک های عامل از پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی ممانعت می کنند در حالی که هزاران روستایی منتظر پرداخت این منابع هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد رتبه بندی معلمان و افزایش ۸۰ هزار معلم طرح مهرآفرین به این قانون مصوب تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش قول داده است تا آخر آذرماه به شکل کامل رتبه بندی معلمان را اجرا کند تا بعد از گذشت سال های طولانی این بحث به سرانجام برسد.

نظری در مورد اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی نیز گفت: ۶۴۰ هزار نفر کارگر ساختمانی با داشتن کارت مهارت از پوشش بیمه ای محروم بودند که براساس مصوبه مجلس قرار شد این برنامه عملیاتی شود.

کد خبر: ۱۸۸٬۴۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 8
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • 0 IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      5 2
      دیگه الان نمیخواد زخمت بکشی
    • بازنشسته دل شکسته IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      11 1
      همسانسازی دائمی بازنشستگان با شاغلین چه شد ؟
    • PL ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      13 1
      اول نماینده های مجلس شروع کنید پنجاه درصد حقوق اضاف کردید بعد
    • عباس IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      18 0
      سلام خدا کنه این طرح هرچه سریعتر اجرا کنید دیگه سخت شده برا ما کارگرا بااین همه گرانی ها بخصوص کرایه خانه زیر این همه گرانی ها کمرمون شکست یکی از کارگران شرکتی نیروی خطی راه آهن
    • یاسین US ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
      5 1
      سلام.ما در پژوهشگاه خدمت میکنیم با مدرک فوق دیپلم و لیسانس ، یک همکار ما ۵ملیون و هشتصد میگیرد یک همکار دیگر ده ملیون و هفتصد.پیگیری فوری میطلبد.ایمیل من پیام بدین تا ثابت کنم
    • IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
      1 1
      من دقیقن5ساله رو نوبتم تمامی مدارک تکمیل وحتی دومی بار است که کارت کارگریم راتمدیدمیکنم ولی هنوزبیمه نشدم ینجوری بدون بیمه روزگارمون داره میگزرد
    • معلم تاریخ دانشگاه IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
      1 0
      یک اسکناس هزارتومانی سال پنجاهو هفت ۱۴۲ دلار یعنی معادل ۵۲۴۸۰۰۰تومن الان بود درست پنج هزار برابر ارزش پول ملی را پایین آورده اید و با شندرغاز پول بی ارزشتان نمیتوانید خوراک پوشاک،بهداشت،آموزش وتفریح ابتداییترین نیازهای مردم بیکار بیمار را برآورده کنید ،تنها وسیله ادامه حکومتتان فریب وسرکوب نیز درآخرین مراحل اثر گذاریست ،اگر فارغ از سیاستهای تحمیلی چین وروس خرد را به یاری بگیرید اداره مملکترا به مردم بسپارید.
    • حسن IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
      0 0
      چرا یک معلم با ۳۰سال سابقه کاری حکم کارگزینی وی ۱۱میلیون تومان است بدون هیچ تسهیلاتی ولی سایر ادارات بالای ۱۵میلیون تومان دریافت می کنند و غلات بر حقوق تسهیلات رفاهی اضافه کاری ماموریت مناسبات پرداختی دارند آیا معلم دفاعیات و حق ورزش و تسهیلات نمی خواهد بی عدالتی تا کجا .