۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
صدور بالغ بر ۸۰ هزار صورتحساب الکترونیکی توسط شرکت‌های بورسی و فرابورسی

صدور بالغ بر ۸۰ هزار صورتحساب الکترونیکی توسط شرکت‌های بورسی و فرابورسی

رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور، از ایجاد ۳۵۹ حافظه مالیاتی فعال توسط این شرکت‌ها تا تاریخ ۲۵ آبان ماه خبر داد.

به گزارش بازار، محمد برزگری، رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور، در بیستمین جلسه ستاد هوشمندسازی، با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰ میلیون کارپوشه اختصاصی در سامانه مودیان ایجاد شده، گفت: در حال حاضر کلیه مودیان مالیاتی دارای کارپوشه اختصاصی در سامانه مودیان هستند.

وی اعلام کرد: شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس به‌عنوان نخستین گروه از مشمولان اجراکننده قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از اول آبان‌ماه ملزم به اجرای این قانون و صدور صورت‌حساب الکترونیکی شدند و شرکت‌های دولتی نیز از تاریخ اول دی ماه، مکلف به صدور صورت حساب الکترونیکی خواهند شد.

برزگری اضافه کرد: تا تاریخ ۲۵ آبان ماه، شرکت‌های بورسی و فرابورسی، بالغ بر ۸۰ هزار صورتحساب الکترونیکی صادر کرده و همچنین تعداد ۳۵۹ هزار حافظه مالیاتی فعال توسط این شرکت‌ها ایجاد شده است.

رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی کشور در راستای تسهیل در اجرای این قانون، نسبت به ثبت نام و عضویت کلیه مشمولان قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در سامانه مؤدیان و تخصیص کارپوشه اختصاصی به ایشان اقدام نموده و اشخاص حقوقی دولتی و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی به تناوب ملزم به اجرای این قانون خواهند شد.

کد خبر: ۱۸۸٬۴۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha