۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
توسعه روابط بندری و دریایی ایران و کویت

توسعه روابط بندری و دریایی ایران و کویت

پنجمین نشست کمیته مشترک همکاری‌های کنسولی و کویت با تاکید بر توسعه روابط بندری و دریایی و توافق بر توسعه روابط تجاری و رفع مشکلات و چالش‌ها در حوزه کشتیرانی، لنج‌ها و فرایندهای ترخیص کالا برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، در این نشست دو روزهروسای کنسولی دو کشور بر پایبندی تهران و کویت بر توافقنامه‌های امضاشده در چارچوب سازمان بین المللی دریانوردی دریایی (IMO) تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، دو کشور بر «پذیرش انواع شناورهای ایرانی از جمله لنج‌های چوبی در بنادر کویت و تجهیز این شناورها به تجهیزات ایمنی و وسایل ناوبری و دستگاه ردیاب AIS طی چهارماه پس از امضای این توافقنامه»؛ «همکاری کشتی‌های ایرانی با نماینده آژانس دریایی معرفی شده توسط دولت کویت»؛ «تعهد به نریختن زباله‌ها در بندر و آب‌های منطقه‌ای در چارچوب اجرای توافقنامه‌های حفاظت محیط زیست دریایی مارپل» از دیگر بندهای توافق شده در این نشست قلمداد می‌شود.

در این نشست همچنین، کمیته مشترک کنسولی ایران و کویت، بر تامین سوخت کافی کشتی‌ها برای مسیر رفت و برگشت و تعیین افسر رابط برای بنادر الدوحه، الشویخ و الشعیبه در کشور کویت و بنادر خرمشهر، امام خمینی (ره) و بوشهر در جمهوری اسلامی ایران توافق کردند.

کد خبر: ۱۸۸٬۲۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha