۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۳
تنوع محصولات صادراتی قم باید افزایش یابد
معاون استاندار قم:

تنوع محصولات صادراتی قم باید افزایش یابد

قم- امیدیان، معاون استاندار قم با تأکید بر توجه بیشتر به منطقه آسیای میانه در صادرات، گفت: باید تنوع محصولات صادراتی قم افزایش یابد.

به گزارش بازار، محسن امیدیان روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان قم که در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه شرایط اقتصادی امروز کشور دچار چالش‌هایی شده است، گفت: دولت سیزدهم تمام تلاش خود را برای تسهیل این شرایط به کار گرفته است و اخبار خوبی نیز به دست آمده که امیدواریم نتایج آن هرچه زودتر در جامعه حاصل شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش تولیدکنندگان و صادرکنندگان قابل تقدیر است، مطرح کرد: در بخش دولت خودمان را مکلف می‌دانیم فرآیندهای تولید و صادرات را تسهیل کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با بیان اینکه برای صادرات با یک جمعیت 700 -800 میلیون نفری مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: باید در صادرات امسال منطقه آسیای میانه مورد توجه بیش‌تری قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه عقد تفاهم‌نامه‌ها تأثیر بسیاری در افزایش صادرات دارد، تصریح کرد: باید صادرکنندگان به این موضوع و افزایش کمی و کیفی تفاهم‌نامه‌ها نیز توجه ویژه داشته باشند.

امیدیان با بیان اینکه باید استفاده از ظرفیت‌های مغفول نیز در دستورکار قرار بگیرد، عنوان کرد: اگر این ظرفیت‌ها به طور کامل مورد استفاده قرار بگیرند قطعا حضور کامل ما در بازارهای خارجی تقویت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تنوع محصولات صادراتی باید افزایش پیدا کند، یادآور شد: اگرچه اقدامات خوبی در حوزه صادرات انجام شده است اما هرچه تنوع محصولات صادر شده افزایش پیدا کند شاهد نتایج مطلوب‌تری خواهیم بود.

کد خبر: ۱۸۸٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha