۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱
ادوات صیادی چندبرابر گران شده است
در گفتگو با بازار؛

ادوات صیادی چندبرابر گران شده است

جویبار- نظری، فروشنده ادوات صیادی در مازندران با بیان این که نرخ ادوات صیادی طی سال های اخیر بی رویه و چندبرابر گران شده و بالا رفته است، گفت: این مسئله سبب کاهش مشتریان شده است.

علی نظری در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که مردم شهرستان در کنار مشاغل مختلف به کار صید و صیادی می پردازند، افزود: خوشبختانه استقبال جوانان نیز برای ماهیگیری و صیادی خوب است.

وی با اشاره به افزایش قیمت ادوات صیادی گفت: طی دو سال اخیر قیمت ادوات بسیار بالا رفته و بیشتر صیادان و مردم توان خرید آن را ندارند.

وی با عنوان این که قلاب های ماهیگیری و یا سایلیک که در گذشته ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت اکنون به دو تا سه میلیون تومان رسید و گرانی اقلام سبب شد تا شمار مشتریان کاهش یابد.

نظری ادامه داد: گرانی ادوات سبب شده تا اقبال مردم برای خرید ادوات صیادی کم شود و بیشتر مشتریان برای سرگرمی اقدام به خرید قلاب ماهیگیری می کنند.

این فروشنده ادوات صیادی سایلیک، تور گردشب، طناب را از جمله ابزارهای صید و صیادی برشمرد و گفت: مرغوبترین طناب های ویژه صیادی از دم گاو بافته می شود و زبری تور سبب می شود تا سرب های موجود در آن درهم تنیده نشود.

وی لاکش را از دیگر ادوات صیادی بیان کرد و گفت: از این ابزار برای صیدهای بزرگ تر استفاده می شود.

بیش از چهارهزار صیاد در مازندران به فعالیت صید و صیادی می پردازند.

کد خبر: ۱۸۸٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha