۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
عمان با تسهیلات بانک ابوظبی نفتکش می خرد
بانک ابوظبی اولین قرارداد لیزینگ شرعی را با عمان بست

عمان با تسهیلات بانک ابوظبی نفتکش می خرد

بانک اسلامی ابوظبی اعلام کرد که با امضای توافق نامه ای با شرکت حمل و نقل جهانی عمان، ۸۰ میلیون دلار تسهیلات را برای عمان تامین می کند.

به گزارش خبرنگار بازار، به نقل از خبرگزاری  رسمی امارات،  بانک اسلامی ابوظبی به عنوان دومین بانک بزرگ امارات متحده عربی که به قوانین بانکداری اسلامی التزام دارد، اعلام کرد که با امضای توافق نامه ای با شرکت حمل و نقل جهانی عمان، ۸۰ میلیون دلار تسهیلات را برای عمان تامین می کند. این توافق نامه که اولین لیزینگ مبتنی بر شرع می باشد به منظور تأمین بودجه دو تانکربزرگ نفتکش، حامل نفت خام امضا شده و توانایی ابوظبی در تأمین اعتبار دارایی های قابل توجه در بخش های دریایی و انرژی را نشان می دهد.

بانک اسلامی ابوظبی تجربه و تخصص قابل توجهی در زمینه معاملات حمل و نقل خاورمیانه داشته و با گذشت سالها، از لحاظ امکانات دو جانبه وهم افزایی توانسته است درطیف گسترده ای از ساختارهای نوآورانه، باعث افزایش ارزش افزوده به شرکاری تجاری مختلف شود.

رییس امورحمل و نقل در بانک اسلامی ابوظبی اظهار کرد که درتوافق با شرکت حمل و نقل جهانی عمان ما از موقعیت و تیم تخصصی خوبی در جهت تامین بودجه کشتیرانی برخورداریم. همچنین مدیرارشد مالی واجرایی شرکت حمل و نقل جهانی عمان گفت که ما برای اولین بارو با اعتماد به بانک ابوظبی در جهت توسعه صنعت حمل و نقل دریایی و تامین مالی تسهیلات دو نفتکش خود وارد توافق شدیم.

گفتنی است که تا کنون توافقنامه هایی در خصوص کشتیرانی تجاری میان ایران وعمان درجهت توسعه تجارت دریایی بین دو کشور صورت گرفته که نشانگر روابط تجاری مستحکم میان شرکتهای حمل و نقل ایران و عمان می باشد.  

کد خبر: ۱٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha