۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
۱۴ پهنه اکتشافات معدنی در سیستان و بلوچستان شناسایی شده است
در گفتگو با بازار مطرح شد

۱۴ پهنه اکتشافات معدنی در سیستان و بلوچستان شناسایی شده است

زاهدان - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۱۴ پهنه اکتشافات معدنی به مساحت ۱۲۸ هزار کیلومتر مربع در این استان شناسایی شده است.

ماندانا زنگنه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در تلاشیم تا با خاتمه دادن مطالعات پهنه های اکتشافی باقیمانده و تکمیل اکتشافات در محدوده‌ها و همچنین اخذ پروانه‌های اکتشافی جدید، گام های های موثری در خصوص توسعه صنایع معدنی در استان سیستان و بلوچستان برداریم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بالغ بر ۱۴ پهنه اکتشافات معدنی به مساحت ۱۲۸ هزار کیلومتر مربع در استان شناسایی شده است.

وی افزود: این پهنه های معدنی در شهرهایی نظیر سراوان، زاهدان، نصرت آباد،چابهار، ایرانشهر و نیکشهر وجود دارند که می توانند نقش مهمی را در رشد اقتصادی و جهش تولید در این مناطق ایفا کنند.

زنگنه با تاکید بر جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی تصریح کرد: توسعه صادرات و افزایش مبادلات مرزی و تعاملات تجاری به ویژه با افغانستان و پاکستان در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: برخی از طرح های اولویت دار استان سیستان و بلوچستان که روند احداث آنها طولانی شده است همانند کارخانه لاستیک زابل هم در دست بررسی است تا موانع موجود هر چه سریعتر رفع شود.

کد خبر: ۱۸٬۷۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha