چرا نرم افزار کلید انتقال انرژی است؟| حل چالشهای بخش انرژی
بازار گزارش می دهد؛

چرا نرم افزار کلید انتقال انرژی است؟| حل چالشهای بخش انرژی

نرم افزار نقش مهمی در کمک به اپراتورهای شبکه برای برآوردن تقاضاهای فزاینده برای انرژی، پیش بینی نیازها بر اساس الگوهای تاریخی، و مدیریت جریان دو طرفه انرژی ایفا می کند.

بازار؛ گروه بین الملل: کنفرانس سالانه سازمان ملل متحد در شرم الشیخ مصر با حضور نمایندگانی از سراسر جهان برای رسیدگی به یکی از ضروری ترین الزامات جهانی: تغییرات آب و هوا و انتقال انرژی در حال برگزاری است. محور اصلی این گفتگو، مقابله با انتشار کربن است، که عامل اصلی گرمایش در سطح سیاره است.

در کنفرانس سال گذشته، رهبران احساس فوریت برای اقدام را تقویت کردند. از آن زمان، حرکت های مهمی برای پیشبرد پیشرفت انجام شده است. قابل ذکر است، ایالات متحده آمریکا که در حال حاضر دومین تولیدکننده بزرگ کربن در جهان است، با سرمایه گذاری ۳۶۹ میلیارد دلاری از طریق قانون کاهش تورم که انتشار کربن ایالات متحده را تا سال ۲۰۳۰ به حدود ۴۰ درصد کمتر از سطح سال ۲۰۰۵ می رساند، بزرگترین گام خود را در مبارزه با تغییرات آب و هوایی برداشته است.

این مهم علاوه بر گام‌هایی برای تأمین مالی یک شبکه مدرن و فناوری‌های نوآورانه در قانون سرمایه‌گذاری زیرساخت و مشاغل است. هدف این دو قانون مهم تغییر آب و هوا نه تنها کاهش انتشارات آب و هوایی است، بلکه سرمایه‌گذاری ایالات متحده را در زمینه امنیت انرژی و انعطاف‌پذیری شبکه و همچنین فن‌آوری‌های حیاتی گسترش می دهد.

انتقال انرژی بدون نرم افزار اتفاق نخواهد افتاد

اهداف سیاست و تعهدات کربن خالص صفر، پذیرش نوآوری‌هایی را تشویق می‌کنند که توسعه و مقیاس‌پذیری قابل اعتماد آن زمان می‌برد، از جمله فناوری‌های جذب و جداسازی انرژی‌های تجدیدپذیر، هیدروژن و کربن. در حالی که سرمایه‌گذاری در این اهرم‌های با تأثیر بسیار حیاتی است، نرم‌افزار در واقع سرمایه‌گذاری است که امروزه می‌تواند سودآوری داشته باشد و توانایی ما را برای پذیرش تاکتیک‌های برق‌زدایی و کربن‌زدایی سرعت بخشد.

ابرقدرت نرم افزار توانایی تلفیق نبوغ انسان با داده ها، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، مدل سازی دیجیتال، قدرت محاسباتی و موتورهای تحلیلی برای رسیدن به راه حل های بهینه سریعتر و با اطمینان بیشتر است. با بهره‌گیری از حجم وسیعی از داده‌ها، نرم‌افزار می‌تواند نتایج را به گونه‌ای پیش‌بینی کند که مغز انسان به سادگی نمی‌تواند. این مهم می‌تواند سیستم‌های انرژی را هوشمندتر کند و انسان‌هایی را که از آنها بهره می‌برند برای بهینه‌سازی تولید، هماهنگ‌سازی و مصرف در سراسر اکوسیستم انرژی تجهیز کند.

این تلاقی انسان و ماشین نقش اساسی در فرمول سه بخشی برای کاهش ردپای کربن در جهان، بهبود امنیت انرژی و دسترسی رو به رشد به انرژی قابل اعتماد، پایدار و مقرون به صرفه دارد.

کاهش اتلاف انرژی از امروز

سه بخش مسئول حدود ۸۰ درصد از کل انتشار کربن عبارتند از بخش انرژی، صنعت و حمل و نقل. امروزه هر اقدامی برای کاهش زباله و آلودگی در این حوزه ها تأثیر مثبتی بر ردپای کربن ما دارد زیرا تمیزترین مگاوات آن است که هرگز استفاده نشده است.

نرم افزار عملیات را بهینه می کند تا کسب و کارها بتوانند مصرف انرژی خود را به حداقل برسانند

نرم افزار عملیات را بهینه می کند تا کسب و کارها بتوانند مصرف انرژی خود را به حداقل برسانند و کارایی را به سطوح جدیدی برسانند. مشارکت با کسب و کارها در سراسر بخش ها برای بهینه سازی عملیات در نقطه مصرف انرژی یک تغییر مثبت و یک حوزه کلیدی تمرکز برای نوآوری است که امروزه کربن زدایی را هدایت می کند. تولید و هوانوردی نمونه‌های خوبی از صنایعی هستند که قبلاً شروع به استفاده از نرم‌افزار کرده‌اند تا بفهمند ناکارآمدی‌های عملیاتی کجاست که منجر به صرفه‌جویی در انرژی، زمان و هزینه‌ها می‌شود.

یکی دیگر از حوزه های مهم تمرکز، کربن زدایی بخش برق امروزی است. همانطور که جهان بیشتر از برق استفاده می کند، تقاضای بیشتری برای انرژی از منابع انرژی امروزی ایجاد می کند. کربن زدایی بخش برق امروزی باید به موازات هم اتفاق بیفتد، در غیر این صورت ما به اهداف کربن زدایی خود نخواهیم رسید.

در مورد بسیاری از منابع انرژی معمولی، کلید عمل این است که بدانیم کجا و چگونه بر انتشار کربن تأثیر بگذاریم. نرم‌افزار می‌تواند به اپراتورها کمک کند تا سطح آلاینده‌های فعلی خود را درک کنند و مصرف سوخت و انتشارات مضر در توربین‌های گازی را با ارائه طرحی واضح برای بهینه‌سازی و فرصت‌های نگهداری پیشگیرانه برای عملکرد تمیزتر و کارآمدتر کاهش دهند.

از انعطاف پذیری شبکه از طریق هماهنگ سازی منابع در زمان واقعی باید اطمینان حاصل کرد

امنیت انرژی کلید نشاط انسان است. با افزایش خطرات شبکه، به‌ویژه افزایش فراوانی و شدت طوفان‌هایی که شبکه برای حفظ آن طراحی نشده است، ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی شبکه در برابر خاموشی هرگز مهم‌ نبوده است.

نرم‌افزار اپراتورها را قادر می‌سازد تا گوشه‌ها را ببینند و نیازها را بر اساس الگوهای تاریخی و اطلاعات جدید و هم‌زمان پیش‌بینی کنند - یک عملکرد ضروری برای انطباق با الگوهای آب و هوای متغیر و رشد منابع انرژی تجدیدپذیر.

نرم‌افزار می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا میزان انرژی مورد نیاز را تخمین زده و پیش‌بینی کنند و منابع تولید مختلف را در زمان واقعی کنترل کنند تا اطمینان حاصل شود که شبکه تعادل حیاتی مورد نیاز برای عملکرد بهینه را در طول این رویدادهای آب و هوایی بی‌سابقه حفظ می‌کند.

روند انتقال به منابع انرژی کربن خالص صفر باید تسریع شود

شبکه برق یکی از بزرگترین و پیچیده ترین سیستم هایی است که توسط انسان ساخته شده است. همانطور که جهان از برق بیشتر استفاده می کند و منابع جدید انرژی تجدیدپذیر به طور گسترده‌تر در دسترس هستند، پیچیدگی الکترون‌های رسانا در سراسر شبکه افزایش می‌یابد. این شبکه در ابتدا برای عمل متعادل کننده مورد نیاز این منابع انرژی توزیع شده و اغلب متناوب ساخته نشده بود. هر منبع تجدید پذیر فرصت ها و چالش های منحصر به فردی را برای پایداری و انعطاف پذیری شبکه به ارمغان می آورد و نیاز به هماهنگی دقیق دارد.

نرم افزار نقش مهمی در کمک به اپراتورهای شبکه برای برآوردن تقاضاهای فزاینده برای انرژی، پیش بینی نیازها بر اساس الگوهای تاریخی، و مدیریت جریان دو طرفه انرژی که توسط منابع انرژی توزیع شده در سراسر شبکه در سطح جهانی ایجاد می شود، ایفا می کند.

آخرین اخبار از COP۲۷ فوریت را برای اقدام و همچنین فرصتی برای نوآوری و فناوری برای فعال کردن راه حل‌های امروزی تقویت می‌کند. تسریع در این تلاش ها یک ماموریت حیاتی است. مشارکت بین همه ذینفعان - مشتریان، سرمایه گذاران، دولت ها، سازمان های غیردولتی و صنعت - برای اطمینان از دستیابی به پیشرفت های لازم برای پایداری در سراسر اکوسیستم انرژی بسیار مهم است.

توماس ادیسون، بنیانگذار جنرال الکتریک گفت: «من می فهمم دنیا به چه چیزی نیاز دارد، سپس آن را اختراع می کنم». اگر بتوان از قدرت نرم افزار برای دیدن آینده استفاده کرد، ما مطمئن هستم که می توانیم چالش های انتقال انرژی را با هم حل کنیم.

کد خبر: ۱۸۷٬۸۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha