۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
مجوز ترانزیت کالای صادراتی از طریق مرز شلمچه اعطا می‌شود| احیای تجارت خرمشهر با کویت
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

مجوز ترانزیت کالای صادراتی از طریق مرز شلمچه اعطا می‌شود| احیای تجارت خرمشهر با کویت

خرمشهر- فیصلی، رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر گفت: مرز مشترک صفوان میان کشور عراق و کویت و فاصله نزدیک آن به مرز بین‌المللی شلمچه، امکان ترانزیت ارزان و سریع کالاهای صادراتی ایران به کویت را فراهم می‌کند.

هانی فیصلی در گفتگو با خبرنگار بازار با اعلام خبر موافقت دولت عراق به ترانزیت کالاهای صادراتی ایران از مرز شلمچه به مقصد دیگر کشورها، اظهار کرد: اتاق بازرگانی خرمشهر در دو سال اخیر با پیگیری و مکاتبات متعدد، خواستار اخذ امتیاز ترانزیت کالاهای صادراتی به مقصد کشور کویت از طریق مرز زمینی شلمچه بود که بالاخره پس از تداوم این پیگیری‌ها، موافقت لازم با این درخواست اعلام شد.

وی افزود: مرز مشترک صفوان میان کشور عراق و کویت و فاصله نزدیک آن به مرز بین‌المللی شلمچه، امکان ترانزیت ارزان و سریع کالاهای صادراتی ایران به کویت را فراهم می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی توضیح داد: توسعه تجارت از طریق این راه ترانزیتی به دلیل هزینه‌های کمتر و زمان سریع ارسال کالا، توان رقابت تولیدات ملی با کالاهای دیگر کشورها در بازار کویت را افزایش خواهد داد که این امر سبب توسعه تجارت و تصاحب سهم بیشتری از بازار این همسایه مهم کشورمان خواهد شد.

فیصلی عنوان کرد: هزینه اعلام شده از سوی گمرکات عراق برای ترازیت کالاها از طریق خاک این کشور به دیگر کشورهای همجوار، قریب به ۲۵۰ دلار اعلام شده که این موضوع کاهش هزینه‌های ترانزیتی صادرات کالاها برای کشورمان را به بار خواهد آرود.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت ضمن اشاره به سبقه و تاریخچه قدیمی تجارت خرمشهر و کویت از دیرباز، گفت: احیای تجارت خرمشهر با کشور کویت همواره یکی از اهداف اتاق خرمشهر بود که امیدواریم با تخصیص این مزیت به مرز بین‌المللی شلمچه شاهد شکوفایی هر چه بیشتر این امر و نیل به این اهداف باشیم.

کد خبر: ۱۸۷٬۸۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha