۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳
 خودمان علت اصلی تورم هستیم، نه روسیه
رییس سابق بانک مرکزی انگلیس:

خودمان علت اصلی تورم هستیم، نه روسیه

در حالی که سیاستمداران انگلیسی روسیه را مسبب رکود اقتصادی و تورم در این کشور می‌دانند، رییس سابق بانک مرکزی این کشور گفت: خودمان علت اصلی تورم هستیم، نه روسیه.

به گزارش بازار، در حالی که سیاستمداران انگلیسی روسیه را مسبب رکود اقتصادی و تورم در این کشور می‌دانند، رییس سابق بانک مرکزی این کشور می‌گوید بانک‌های مرکزی کشورهای غربی علت اصلی این وضعیت هستند.

در میانه رکود اقتصادی و تورم در انگلیس، جرمی هانت وزیر دارایی این کشور می‌گوید تمامی این مشکلات اقتصادی را روسیه به وجود آورده است با این حال رییس سابق بانک مرکزی انگلیس معتقد است روایت متفاوتی دارد.

مروین کینگ رییس سابق بانک مرکزی انگلیس گفت: بانک مرکزی انگلیس کنترل تورم در این کشور را از دست داده است. دولت نیز توانایی اداره درآمدهای عمومی را ندارد. پس جای تعجبی ندارد که بازارها به این وضع واکنش نشان دهند. به نظر من تمامی بانک‌های مرکزی کشورهای غربی چنین اشتباه فاحشی را تکرار کرده اند. در دوران اوج همه گیری کرونا زمانی که اقتصاد در زمان اجرای محدودیت‌های کرونایی دچار رکود شده بود، بانک‌های مرکزی تصور کردند الان فرصت خوبی است که پول زیادی به بازار تزریق شود. این کار کاملاً اشتباه بود، زیرا در نهایت موجب افزایش تورم شد. پول زیادی صرف خرید کالاهای اندک شد و حالا تورم ناشی از آن گریبانگیر کشورهای غربی شده است. چنین وضعیتی قابل پیش بینی بود و پیش بینی هم شد و حالا هم شاهد افزایش تورم در اقتصادمان هستیم.

پیش از این نیز، «لیز تراس» نخست وزیر سابق انگلیس و یکی از سیاستمداران ارشد این کشور که دوران نخست وزیری او به چند ماه هم نرسید، تورم به وجود آمده در این کشور را به گردن روسیه انداخته بود.

کد خبر: ۱۸۷٬۷۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha