۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
رسیدگی به سه هزار و ۱۲۵ دادخواست کارگری و کارفرمایی در همدان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان اعلام کرد:

رسیدگی به سه هزار و ۱۲۵ دادخواست کارگری و کارفرمایی در همدان

همدان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان از رسیدگی به سه هزار و ۱۲۵ دادخواست کارگری و کارفرمایی از ابتدای سال جاری در هیئت‌های تشخیص خبر داد.

به گزارش بازار؛ یوسف شعبانی با بیان اینکه سه هزار و ۱۲۵ دادخواست کارگری و کارفرمایی در استان همدان رسیدگی شد، اظهار کرد: براساس اطلاعات سامانه جامع روابط کار تعداد یک هزار و ۲۶ فقره دادخواست در هیئت‌های حل اختلاف اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد این درخواست ها به صدور رأی منجر شده و خوشبختانه ۱۳ درصد آرای صادره نیز سازشی بوده است، گفت: در شعب حل اختلاف نیز ۶۰ درصد در خواست‌ها به صدور رای منجر شده است و ۹ درصد آرا صادره در این شعب سازشی بوده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان بیان کرد: اختلافات میان کارگر و کارفرما در مرحله اول از طریق سازش مستقیم بین آنها یا نمایندگانشان در ‌شورای کار و انجمن صنفی کارگران و کارفرمایان حل و ‌فصل می‌شود و در صورت عدم سازش از طریق هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف مورد رسیدگی و حل و فصل قرار می‌گیرد.

وی گفت: بر اساس ماده ۲۲ آیین دادرسی کار ، هر یک از طرفین پرونده می‌تواند برای خود یک نماینده تام الاختیار انتخاب و به مراجع معرفی کند تا پیگیر مطالبات آنها باشد.

شعبانی خاطرنشان کرد : با توجه به اهمیت این موضوع، اصلاح آیین دادرسی کار با بازنگری ماده ۲۲ آن تاثیر به سزایی در روند رسیدگی عادلانه در مراجع مذکور و احقاق حقوق کارگران و کارفرمایان دارد.

کد خبر: ۱۸۷٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha