۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
لزوم ضرورت ثبات در تصمیمات اقتصادی
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار عنوان کرد؛

لزوم ضرورت ثبات در تصمیمات اقتصادی

عباسیان کارشناس بازار سرمایه گفت: برای رشد اقتصادی کشور، باید ریسک های سرمایه‌گذاری به حداقل برسند.

سمیه شوریابی؛ بازار: علی عباسیان کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص عوامل بازدارنده در سرمایه‌گذاری خصوصی، اظهار داشت: نبود ثبات (تصمیم‌گیری های خلق الساعه) باعث به وجود آمدن نااطمینانی در جامعه می‌شود و ازین رو این تصمیم گیری های خلق الساعه و شبانه در اقتصاد به عنوان ریسک شناسایی می‌شود.

وی افزود: با بیشتر شدن ریسک، تمایل به سرمایه‌گذاری کاهش می یابد در حالی که برای رشد اقتصادی کشور، باید ریسک های سرمایه‌گذاری به حداقل برسند.

لزوم ضرورت ثبات در تصمیمات اقتصادی

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به دیگر عوامل مؤثر بر عدم سرمایه‌گذاری، ابراز داشت: از جمله عوامل دیگری که باعث عدم سرمایه گذاری بخش خصوصی است؛ وجود نااطمینانی ها، بروکراسی اداری، اظهارنظر افراد غیرکارشناس و فساد می‌باشد که در نهایت موجب خروج سرمایه های انسانی و مالی می‌شوند و همین امر می‌تواند باعث خروج سرمایه از بازار سرمایه نیز بشود.

وجود نااطمینانی ها، بروکراسی اداری، اظهارنظر افراد غیرکارشناس و فساد از جمله عوامل مؤثر بر عدم سرمایه‌گذاری می باشند

عباسیان در نهایت با ضروری خواندن اصلاح در عوامل ذکر شده، خاطر نشان کرد: در حالی که کشور ما در تحریم به سر می‌برد ضروری است این عواملی که موجب عدم سرمایه‌گذاری می باشند اصلاح شوند تا متنوع سازی اقتصاد صورت بگیرد و با استفاده از این روش تحریم ها را کم اثر کرد.

کد خبر: ۱۸۷٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha